پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

تولیت آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از کتاب «شیشه‌های ترک خورده»:
۱۴۰۲-۰۷-۰۷

خانه‌های شهدا میراث فرهنگی ما هستند و باید حفظ شوند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: خانه‌های شهدا که در آن مجاهدان فی سبیل‌الله تربیت و رشد یافته‌اند، قداست دارد؛ این آثار باید ماندگار باشد؛ منازل شهدا میراث فرهنگی ما هستند، لذا سازمان‌های میراث فرهنگی باید این مکان‌های مقدس را حفظ کنند.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم رونمایی از کتاب «شیشه‌های ترک خورده» مشتمل بر خاطرات «علی اصغر شیشه چی» که شامگاه پنجشنبه ششم مهرماه در منزل شهیدان شیشه چی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حضور در محافل گرامیداشت شهدا را وظیفه خود می‌دانم و حداقل کاری است که نسبت به شهدا و تجلیل و تکریم از خانواده آن‌ها می‌توانم انجام دهم.
تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: تجلیل از شهدا، تجلیل از اشخاص نیست. تجلیل از شعائر الهی است. آنچه در آیه شریفه «و من یعظم شعائر الله ...» آمده تنها مربوط به مناسک حج نیست؛ مراسم تکریم شهدا نیز جلسات تعظیم شعائر الهی است؛ زیرا هرچیزی که تربیت، عبودیت، سعادت، مجاهدت و انسان‌سازی را به ارمغان بیاورد از مصادیق تعظیم شعائر دینی است.
وی با بیان اینکه شهدای ما، امتداد شهدای بدر، احد، صفین و کربلا هستند؛ تاکید کرد: تجلیل از شهدا، تنها تجلیل از شخص و یک امر احساسی نیست؛ این محافل تجلیل از فرهنگ مجاهدت، مبارزه، دفاع از دین، ایثار و شهادت است و باید این مراسم را قدر بدانیم.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: خانه‌های شهدا، خانه‌هایی است که در آن مجاهدان فی سبیل الله رشد، تربیت و پرورش یافته‌اند، این خانه‌ها قداست دارد و نباید بدون وضو در آن‌ها حضور پیدا کرد؛ همانگونه که مساجد به جهت محل عبودیت پروردگار قداست و حرمت دارد.
وی افزود: تنفس در خانه شهدا را باید غنیمت دانست زیرا در این خانه‌ها شهدا و مجاهدان راه حقیقت و انسانیت نفس کشیده‌اند و محیط آن طیب و طاهر است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه خانه‌های شهدا و مجاهدان اسلام آثار ماندگاری هستند که باید حفظ شوند؛ خاطرنشان کرد: باید منازل شهدا، این آثار ارزشمند انسانیت را قدر بدانیم. این آثار باید ماندگار باشد؛ منازل شهدا میراث فرهنگی ما هستند، لذا سازمان‌های میراث فرهنگی باید این مکان‌های مقدس را حفظ کنند.
تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: هر آجر این خانه ها، پیامی برای تربیت دینی، انسانیت، مروت، اخلاق، ایثار و مقاومت در راه حق دارد، شهدا ناظر هستند و ما را می‌بینند، روح آن‌ها در این محفل حضور دارد. آن‌ها برای ما دعا می‌کنند و ما به این دعا نیاز داریم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی