پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۰۷

خدام رضوی مزار شهدا را غبارروبی کردند

همزمان با هفتمین روز از هفته دفاع مقدس، خدام بارگاه رضوی مزار شهدای مدفون در بهشت ثامن را با گل و گلاب غبارروبی کردند.

به گزارش آستان نیوز، ساعت ۱۵ موعد غبارروبی از مزار شهدای بهشت ثامن حرم امام رضا(ع) است، با دقایقی تأخیر خودم را به بهشت ثامن یک رساندم اما جز من، یک خادم آقا نیز جا مانده است و با عجله و عذرخواهی به سرعت از پله‌ها پایین می‌رود.
عطر عود و اسپند و گلاب و حلقه خدام با شاخه گلی در دست و نوای مداحی خادمی که می‌خواند:
قدمگاه شهیدان است اینجا
محل رشد ایمان است اینجا 
کسی که انس با این خاک دارد
برایش کعبه جان است اینجا
در اینجا پای مهدی بوسه می‌خواست
که تحت رحمت آن است اینجا
چه یارانی در اینجا پا نهادند
دل جا مانده سوزان است اینجا
ز اشک فاطمه دارد نشانه
شبیه بیت الاحزان است اینجا
حال و هوای جان افزایی به بهشت ثامن بخشیده بود که عطر حضور شهدا را دو چندان کرده بود، شهیدانی که هر کدام داستان خودشان را دارند، شهدای دفاع مقدس از فرماندهان تا بسیجیان گمنام، شهدای حادثه منا، شهدای بمب‌گذاری حرم و...، تنها گوشه کوچکی از شهدای آرمیده در حرم مطهر ثامن الائمه(ع) هستند.
در این بهشت هشتم شهدای عراقی و افعانستانی نیز آرمیده‌اند، همان‌ها که دوشادوش رزمندگان ایرانی در مقابل حزب بعث از خاک ایران و مرزهای عقیدتی اسلام دفاع کرده‌اند و شراب طهورای لقاء الله را نوشیده‌اند.
خدام حرم رضوی بعد از دقایقی با نوای با شهیدان هم‌نوا کل ارض کربلا، به سمت قبور مطهر شهدا که با گلدان‌های گل نشانه‌گذاری شده است، می‌روند و با گل و گلاب غبار فراموشی را از مزار شهیدان پاک می‌کنند.
در میان شهدای مدفون در بهشت ثامن شهيدان سرهنگ فرامرز عباسی، نسیم افغانی، محسن حاجی‌حسنی کارگر و حسن آغاسی‌زاده معاون فنی مهندسی قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و تحصیل کرده تورنتو کانادا به چشمم نام‌ آشنا هستند. 
برخی شهدای با کرامت نیز شاید نامشان سر در هیچ خیابانی نباشد اما بعد از سال‌ها با گذشتن از کنار مزارشان با دلنوشته‌هایی که بر روی مزارشان نوشته شده به معروفیتشان در بین مردم پی می‌بریم، شهيد سعید چندانی در بهشت ثامن سه از آن شهداست که با جستجویی ساده به کرامات این شهید بزرگوار که مورد عنایت حضرت ولی عصر(عج) قرار گرفته، می‌شویم.
شهیدان مدفون در حرم مطهر رضوی فارغ از ملیت، جایگاه، سن و نسلشان تنها مرزی که می‌شناختند، مرز کفر و ایمان بود و بزرگترین دارایی خود که جانشان بود را در راه خدا ایثار کردند.

گزارش از: فریده خسروی

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی