پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۰۸

روایت بانوان فعال رسانه‌ای کشورهای مختلف از زیارت حرم مطهر رضوی / یک جهان ارادت

ارادت به آستان این بارگاه نورانی نه امروز و دیروزی بلکه ابدی است. ایرانی و مشهدی هم نمی شناسد بلکه جهانی است. این ارادت شعله های پرمهر و محبتی است که در دل خیلی ها روشن است و نسل به نسل به آیندگان منتقل می شود، درست همانند زنان جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید که برای حضور در بارگاه منور رضوی سر از پا نمی شناختند.

به نام زنان رسانه ای جهان معروف شده اند، کسانی که سیاهه بلند و بالایی از توانمندی و کار مطبوعاتی دارند، در حرفه خودشان گره گشایی بسیار کرده اند و معادلات فرهنگی و سیاسی زیادی را یا رقم زده اند یا بر هم زده اند. به قول امروزی ها «نامبر وان» هستند. همه اینها را کنار که بگذاریم، رفتارشان برای زیارت حرم امام رضا(ع) کم از دخترکان کم سن و سالی ندارد که عاشق رفتن به میهمانی های شلوغ فامیلی هستند. پر از شوق و شور و اشتیاق اند. این اشتیاق آنقدر زیاد است که وقتی چادر می پوشند، وقتی حرف می زنند، سوار اتوبوس می شوند، وارد حرم می شوند، قدم به دنبال قدم می گذارند و ... می توانی خنده و شادمانی را در چشمانشان ببینی. آنها به زیارت بارگاه منور رضوی و امام مهربانی ها آمده اند. 
بانوان رسانه‌ای از اقصی نقاط دنیا میهمانان «جشنواره بین‌المللی خورشید» شده اند عصر دیروز در همان ابتدای ورود قدم به بارگاه نورانی حضرت رضا(ع) گذاشتند و زائر حریم ملکوتی رضوی شدند. 
یکی از ترکیه آمده و دیگری از تانزانیا آن دیگری مسافری از هند است و بانویی دیگر از مالزی میهمان جشنواره شده است. فرقی نمی‌کند که از کدام سرزمین و از کدام دیار آمده باشند از هرکجا که آمده باشند حالا میهمان مهربان‌ترین امام هستند و گنبد طلایی در قاب چشمانشان می‌درخشد و مبهوت این همه زیبایی و شکوه این حریم کبریایی شده‌اند.  
این گروه از میهمانان در میان استقبال گرم و سلام و صلوات جمعی از خادمان بارگاه منور رضوی وارد این بارگاه ملکوتی شدند و بعد از عرض ارادت به محضر امام مهربانی‌ها از موزه مرکزی آستان قدس رضوی بازدید کردند و پس از آن برای بازدید از فعالیت‌ها و تجهیزات رسانه‌ای این آستان مقدس وارد استدیوی صاحب‌الزمان(عج) واقع در صحن آزادی حرم مطهر رضوی شدند. 
 

حضور در حرم برای اولین بار

«کیسالی سیمبا» خبرنگار و فعال رسانه‌ای از تانزانیا در حاشیه این تشرف گفت: اولین بار است که این مکان مقدس را می‌بینم و به خود می‌بالم که در اینجا حضور دارم چرا که در اینجا فضاهای جدیدی را دیدم که از دیدن این فضاها شگفت زده شدم. 
این فعال رسانه‌ای افزود: در این مکان از فعالیت‌های رسانه‌ای یک مکان مقدس دیدن کردم که این فعالیت‌ها به نظر من بسیار ارزشمند و مفید است چرا که خیلی‌ها دوئست دارند فضای معنوی این مکان را از طریق رسانه‌ها ببینند. 
 

با هدف تبادل نظر درباره زنان

«نایانیما باسو» خبرنگار هندی نیز در حاشیه این تشرف و بازدید گفت: ما با هدف تبادل نظر درباره مشکلات زنان دور هم جمع شده‌ایم و امیدوار هستم روزی برسد که زنان در سراسر دنیا بتوانند به آزادی‌های ابتدایی از جمله حق تحصیل دست پیدا کنند و برای ادامه تحصیل مانعی سر راه آنها نباشد. 
 

تجربه خوب زیارت امام رضا(ع)

«فاراوینو فاروق» فعال رسانه‌ای و خبرنگار کشور مالزی نیز که اولین سفر خود به ایران و اولین تشرف خود به حرم مطهر رضوی را تجربه می‌کند در حاشیه این تشرف گفت: من در خانواده‌ای مسلمان و اهل تسنن بزرگ شده‌ام و دیدن حرم امام رضا(ع) برای من تجربه خیلی خوب و متفاوتی بود. 
این بانوی رسانه‌ای افزود: به نظر من موزه آستان قدس رضوی یکی از بهترین موزه‌های دنیا است و اشاء ارزشمند و بسیار زیبایی در ان وجود دارد که از هر کدام از آنها به خوبی و با دقت در این نگهداری می‌شود. 
 اولین تشرف است خیلی متفاوت بود ما سنی هستیم خیلی حس متفاوت داشتم فعال اجتماعی هستم نظر از این برنامه خیلی زیبا نگه داشته اند خیلی خوب بود استدیوی بزرگ و خوبی دارد. 
گفتنی است؛ نخستین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید با شعار "زنان روشنگری می کنند" به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید برگزار می‌شود.
شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد. در(۱۱ مه۲۰۲۲ )درحالی که مشغول پوشش اخبار حمله نیروهای ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری بود مورد هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفت و به دلیل اصابت گلوله به سر جان باخت.

گزارش: بتول پرهیزکار

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

اساتید با دانشجویان صرف نظر از هر ظاهر و نظری ارتباط مؤثر برقرار کنند/ آمادگی حرم مطهر رضوی برای میزبانی از کنفرانس های علمی
تولیت آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در تربیت آینده سازان کشور، آن‌ها را از مهمترین و اصلی‌ترین…

تلویزیون اینترنتی