پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

رئیس مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع) اعلام کرد:
۱۴۰۲-۰۷-۰۹

دوره سوم مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع) آغاز به کار کرد

رئیس مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع) از جذب طلاب جدید الورود و آغاز به کار  دوره سوم این مدرسه خبر داد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن وحدتی شبیری در گفت وگو با خبرنگار آستان‌نیوز، با اشاره به اینکه مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع) برای سومین مرحله در اواسط تابستان 1402 اقدام به جذب طلبه کرده است، گفت: طلاب برای جذب در این مدرسه باید روند مصاحبه را در چندین مرحله طی کنند.
وی ابرازکرد: در ابتدا طلاب و فضلا شناسایی می‌شوند که این شناسایی نیز دارای فرایندی است، باتوجه به اینکه این مدرسه فراخوان عمومی ندارد، این شناسایی از راه‌های دیگری همچون معرفی اساتید و یا طلابی که در حلقه‌ها و گروه‌های اول و دوم حاضر بودند و لیست نخبگانی سطح 4 حوزه علمیه خراسان که به مسئولین مدرسه عالی فقاهت ارسال شد، انجام می‌شود.
رئیس مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع) با اعلام اینکه، 100 طلبه نخبه سطح 4  در گام نخست به این مدرسه معرفی شدند؛ تصریح کرد: در مرحله دیگر سابقه علمی افراد مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسی افرادی که حداقل‌های لازم را برای ورود به مدرسه و شرکت در حلقه‌های علمی و جهادی داشتند دعوت به مصاحبه شدند.
به گفته حجت‌الاسلام و المسلمین وحدتی شبیری این مصاحبه علمی با حضور اساتیدی از قم و مشهد از قبیل آیت الله علیدوست، حجت‌الاسلام و المسلمین الهی خراسانی و همچنین آیت‌الله نجفی بستان و... برگزار شد و و مباحث علمی و فقهی و اصولی طلاب مورد ارزیابی قرار گرفت.
 

ارزیابی توانمندی علمی طلاب
وی در ادامه با بیان اینکه در مرحله سوم توانمندی علمی و داشتن فرصت مطالعه و وقت در حلقه‌های اجتهادی از دیگر مواردی بود که در این مصاحبه ها مورد ارزیابی قرار گرفت، گفت: در مرحله بعد نیز مصاحبه روانشناسی به صورت تست های عمومی  و مصاحبه فردی انجام گرفت.
رئیس مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع) مرحله پنجم را معرفی حلقه‌هایی که در قالب جلسات متعددی شکل گرفته است معرفی کرد و افزود: این حلقه‌های علمی و اجتهادی دارای 5 حلقه با موضوعات وقف، فقه الاجتماع، فقه اموال و عقود، فقه تعلیم و تربیت و فقه الجزا است که در حال حاضر طلابی در این حلقه‌ها به فعالیت‌های علمی و پژوهشی می‌پردازند و اساتید هادی و دبیران حلقه در حال معرفی این حلقه ها به طلاب جدید الورود هستند. 
وی با اشاره به این که در اواسط و اواخر مهرماه  برخی از حلقه‌های فقهی اعم از فقه بین‌الملل و فقه سیاست معرفی خواهند شد، اظهار کرد: در حال حاضر  مقدمات آن فراهم شده و امسال شاهد شروع به کار این حلقه‌ها خواهیم بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی