پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۱۰

بازدید استاندار خراسان رضوی از منطقه ویژه اقتصادی سرخس

با رویکرد بررسی و رفع مشکلات و نیز تسهیل‌گری در حوزه‌های اقتصادی و کسب‌وکار در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، استاندار خراسان رضوی از زیرساخت‌های لجستیکی، گمرک سرخس، واحد‌های تولیدی و پروژه‌های در حال احداث در این منطقه بازدید کرد.

به گزارش آستان نیوز، یعقوبعلی نظری در جلسه‌ای که در حاشیه این بازدید برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های اقتصادی و زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: در این بازدید مشکلاتی مطرح و تصمیماتی نیز برای رفع آن‌ها گرفته شد تا واحد‌های مربوطه بتوانند با قدرت بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.
او تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری را اتفاقی مثبت و به نفع مردم دانست و اظهار کرد: تمام طرح‌های اقتصادی با نگاه به مردم و در راستای خدمت‌رسانی به عموم اجرا می‌شود.
او ادامه داد: در حال حاضر نیز پس از تصویب لایحه تبدیل این منطقه به منطقه آزاد تجاری در مجلس شورای اسلامی، منتظر ابلاغ آن به دولت برای تعیین آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه برابر قوانین مناطق آزاد هستیم.
او افزود: امید می‌رود با تسریع در تهیه و ابلاغ این دستورالعمل‌ها توسط دولت و مسئولان مربوطه، تمام کشور به ویژه مردم خراسان رضوی و شهرستان سرخس بتوانند از این ظرفیت برخوردار شوند.
او درباره تاثیر ایجاد منطقه آزاد تجاری در سرخس بر ترانزیت ریلی از این مرز خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم، شاهد ورود بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و در نتیجه افزایش اشتغالزایی و توسعه فعالیت‌ها و زیرساخت‌ها خواهیم بود.
او ادامه داد: از طرفی براساس این نیازها و به موازات سرمایه‌گذاری‌هایی که صورت خواهد گرفت، اجرای پروژه‌های زیرساختی در حوزه های آب، برق و جاده در دستور کار قرار خواهد گرفت‌.

هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات
در این جلسه همچنین مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس، درخواست‌هایی را مطرح کرد که تخصیص برق ۱۸ مگاواتی برای واحدهای تولیدی مستقر در منطقه یکی از این موارد بود، موضوعی که با دستور استاندار خراسان رضوی به مدیرکل برق استان با آن موافقت شد.
محمدرضا کلائی گفت: با توجه به خشکسالی سال‌های اخیر در کشور، با مشکلاتی همچون کاهش منابع آبی برای تامین آب مورد نیاز واحد‌های تولیدی در منطقه روبرو هستیم. 
او ادامه داد: به عنوان مثال، پتروسرخس ایرانیان یکی از کارخانه‌هایی است که در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود و نیاز به آب فراوانی دارد که در این خصوص هم دستورات لازم از سوی استاندار به مدیرکل آب منطقه‌ای ارائه شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به اهمیت شبانه‌روزی شدن فعالیت گمرک در این شهرستان خاطرنشان کرد: با توجه به بازدید سال گذشته ابراهیم نقدی معاونت گمرک ایران، پیشنهاد فعالیت شبانه‌روزی گمرک سرخس مطرح شد که اکنون با دستور استاندار مقرر شد این امر ظرف یک ماه آتی عملیاتی شود. 
او ادامه داد: بدین ترتیب مرز گمرکی سرخس، نخستین مرزی در استان خراسان رضوی خواهد بود که به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی