پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۱۱

دومین مهمانی مادرانه ربیع / اطعام ۳۷۰۰ زائر شب ۱۷ ربیع به همت بانوان کفشدار حرم

بانوان کفشدار حرم مطهر رضوی برای دومین سال متوالی بانی اطعام سه هزار و ۷۰۰ نفره در شب میلاد پیامبر نور و رحمت شدند.

به گزارش آستان نیوز، نسیم بهاری رحمت در حال وزیدن است و اینجا در مشهدالرضا در کنار عالم آل محمد(ص) بی‌شک همه چیز پر از یاد آن پیامبر نور و رحمت و مهربانی است، حبیب اللهی که حضرت علی(ع) درباره آن حضرت فرمود: «إنّما أنا عبدٌ من عَبید محمّد» (بی تردید من بنده‌ای از بندگان محمدم) و به یقین هیچ جایگاه و مرتبه‌ای به بلندای مقام آن نور بی‌منتهای الهی نمی‌رسد.
اکنون به شکرانه مسلمانی و شناخت جایگاه بی‌بدیل آن دردانه خدا بانوان کفشدار حرم مطهر رضوی برای دومین سال بانی شده‌اند تا در شب میلاد حضرت رسول ختمی مرتبت و امام صادق(ع) سه هزار و ۷۰۰ پرس غذای نذری را در میان مسلمانان زائر حرم مطهر رضوی توزیع کنند.
خانم حسینی، مسئول خواهران خدمه درباره مکان توزیع این شکرانه میلاد حضرت رسول(ص) می گوید: ایستگاه صلواتی امام جواد(ع) بین باب الجواد(ع) و باب الرضا(ع) حرم مطهر رضوی، جایگاه توزیع این شکرانه‌ای است که بانوان کفشدار بانی آن هستند.

خدمت 3 هزار بانوی کفشدار به صورت افتخاری
وقتی پس از پرس و جو به خانم حسینی می رسم، با بانوی خوشرویی مواجه می‌شوم که با مهربانی از من به عنوان خبرنگار استقبال می‌کنند. سوالی که ذهنم را مشغول کرده است، تعداد بانوان کفشدار در حرم حضرت شمس الشموس است و او می گوید: 3 هزار بانوی کفشدار به صورت افتخاری مشغول خدمت هستند.
گاهی برخی اعداد به چشم بیننده کوچک می‌آیند اما هنگامی که نتیجه این خلوص را با محاسبات مادی‌گرایی حساب می‌کنیم به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسیم و این را تنها عاشقان با اخلاص دین پیامبر رحمت(ص) متوجه می‌شوند.
کفشداری تنها گوشه کوچکی از خدمت خالصانه در بارگاه ملک پاسبان حضرت رضا(ع) است، چرا که عموم خدماتی که زائران در حرم رضوی دریافت می‌کنند با همین اخلاص خدام افتخاری رقم می‌خورد.
اکنون این اخلاص و اجتماع بانوان مومنه در گوشه‌ای از خدمات حرم رضوی منجر به توزیع سه هزار و ۷۰۰ پرس غذا در شب میلاد حضرت محمد(ص) شده است. این اقدام پر برکت از سال گذشته آغاز شده و امسال دومین سال توزیع این شکرانه در میان زائران و مجاوران است.
ساعت هنوز به ۱۷ عصر نرسیده و همه سخت مشغول بسته‌بندی غذا هستند، با دعوت خانم حسینی برای کمک به خدام، سعی می‌کنم تا گوشه کوچکی از کار را انجام دهم، تقسیم وظایف به خوبی انجام شده، آقایان مشغول کشیدن غذا در ظروف هستند و خانم‌ها مشغول قرار دادن غذاها در نایلون و گذاشتن شکلات در کنار غذا هستند.
اذان مغرب به افق مشهد می‌شود و آقایان وظایفشان را بر عهده بانوان می‌گذارند، اکنون از کشیدن غذا تا بسته‌بندی را بانوان کفشدار انجام‌ می‌دهند. هر چه به ساعت توزیع نزدیک‌تر می‌شویم، عجله و شتاب کارها بیشتر می‌شود تا همه چیز به بهترین نحو انجام شود. 
کم کم آقایان هم از نماز برمی‌گردند و خدام آقا نیز برای توزیع غذا برای کمک می‌آیند، از ایستگاه صلواتی خارج می‌شوم، صف‌های طولانی از اولین دقایق توزیع غذا شکل گرفته‌اند و هر لحظه بر تعداد جمعیت زائران و مجاورانی که برای دریافت غذای متبرک نذری در صف ایستاده‌اند، افزوده می‌شود.
دیدن نتیجه اخلاص و اجتماع سه هزار بانوی مومنه مشهدی که اکنون به صورت اطعام زائران و مجاوران در شب میلاد امام رحمت، حضرت محمد(ص) به نمایش درآمده، تنها گوشه کوچکی از برکات اتحاد و اخلاص میان تسلیم شدگان دین محمد(ص) است.

گزارش از: فریده خسروی

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی