پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به کوشش انتشارات آستان قدس رضوی؛
۱۴۰۲-۰۷-۱۲

 نهمین شماره ماهنامه «کتاب رضوی» با محوریت وقف و نذر منتشر شد

نهمین شماره ماهنامه «کتاب رضوی» از سوی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) با بررسی پرونده‌ای با عنوان «وقف، چشمه همیشه جاری» منتشر شد.

به گزارش آستان‌نیوز،  نهمین ماهنامه اختصاصی «کتاب رضوی» از به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به مدیر مسئولی حسین سعیدی و سردبیری عطیه هراتی مطلق به طور ویژه درباره مسائل مرتبط با «وقف و نذر» در قالب گفت‌وگو با حجت‌الاسلام دکتر اصغری، مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی و نویسندگانی که آثاری را با موضوع وقف و نذر درقالب‌های مختلف برای گروه‌های سنی بزرگسال، کودک و نوجوان منتشر کرده‌اند ، بحث می‌کند. 
اولین بخش این ماهنامه به معرفی کتاب رضوی اختصاص دارد. در این بخش اثر فاخر رضوی «دعبل و زلفا» در دو یادداشت به نام‌های لکه ابر نقره‌ای بر فراز آسمان دجله، رمان با چاشنی عشق،  از مهسا پایسته و حجت‌الاسلام مظفر سالاری نویسنده اثر، معرفی می‌شود.
پرونده «وقف، چشمه همیشه جاری» از موضوعات ویژه این شماره از ماهنامه کتاب رضوی است که در این بخش از نشریه در قالب گفت‌وگو و یادداشت با نویسندگانی که آثار برجسته در حوزه وقف و نذر منتشر کرده‌اند به بیان مسائل پیرامون حوزه وقف و نذر می‌پردازد. این بخش از نشریه گفت‌وگو‌هایی از حسین زند، نویسنده رمان عمارت پیر با عنوان «نوشتن درباره یک قلک ابدی»؛ حجت‌الاسلام بیدرام درباره «وظایف آحاد افراد جامعه درباره وقف و واقف»و مصاحبه با حجت الاسلام سید محمد مهاجرانی، نویسنده مجموعه 10 جلدی فرهنگ وقف را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. علاوه بر آن گفتگو با حجت‌الاسلام دکتر اصغری، مدیر توسعه وقف و مشارکت‌های اجتماعی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی با عنوان «همه می‌توانند واقف رضوی باشند» هم از موضوعات خواندنی این ماهنامه است.
معرفی کتاب «مادربزرگ منتظر است»، از تازه‌های نشر انتشارات به‌نشر با محوریت وقف و نذر با قلم شیوا و روان فاطمه آقاخانی کارشناس حوزه کتاب در کنار اخبار و مطالبی  از جلسات متعدد نقد و بررسی کتاب‌های انتشارات به‌نشر از مواردی است که خواننده را به خواندن این شماره از ماهنامه ترغیب می‌کند.
یادداشتی از دکتر مهدی فردوسی مشهدی در مورد معیارهای اثربخشی ادبیات دینی کودک و نوجوان، در کنار معرفی نویسنده پرتلاش محمداسماعیل حاجی علیان، با عنوان نویسندگی و بومی گرایی و معرفی اثری از او به قلم خودش با عنوان «داستانی از زمانه معاصر » از دیگر مطالب نهمین ماهنامه اختصاصی «کتاب رضوی» است.
 ماهنامه کتاب رضوی که دارای پروانه انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، در بخش‌های مختلف و متنوع کتاب رضوی، پرونده بررسی چرخه فروش کتاب در ایران، ماه نشر، ادبیات دینی، کتاب روی میز، اخبار به‌نشر، فروشگاه گردی علاوه بر انعکاس فعالیت‌های حوزه نشر آستان قدس رضوی،  درباره کتاب، کتابفروشی و مسائل پیرامون آن از جمله راهکارهای رشد در ادبیات کودک و نوجوان، معیارهای اثربخشی ادبیات دینی کودک و نوجوان با مخاطب گفت‌وگو می‌کند. در کنار توضیح طرح‌ها و پروژه‌های مهم و محوری انتشارات، این ویژه نامه گزارشی از آخرین اقدامات و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف اعم از تولید، بازرگانی، روابط عمومی، فضای مجازی و نیز حوزه کلیدی محتوایی به‌نشر (ادبیات دینی) را به مخاطبان ارائه می‌کند . مطالعه این ماهنامه باعث آشنایی بیشتر علاقه‌مندان با آخرین فعالیت‌ها و کتاب‌های انتشارات به‌نشر می‌شود که علاقه‌مندان برای مطالعه ماهنامه «کتاب رضوی» می‌توانند به سایت انتشارات به‌نشر به آدرس www.behnashr.com مراجعه کنند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی