پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب اخت‌الرضا(ع) در اصفهان:
۱۴۰۲-۰۷-۰۳

محبت بی‌دریغ و غافل نبودن از حال هم، شاخصه امت امام‌ زمان(عج) است

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب اخت‌الرضا(ع) گفت: جامعه شیعه باید جامعه برادری و محبت به یکدیگر و دست‌گیری از همدیگر باشد، به تعبیر معصوم غافل نبودن از حال همدیگر، بخشش یکدیگر، قرض‌دادن به هم، محبت بی‌دریغ به یکدیگر از شاخصه‌های شیعیانِ امام‌زمان و امت حضرت ولی‌عصر(عج) است.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان حجت‌الاسلام محسن صادق‌زاده شامگاه یکشنبه به مناسبت آغاز سالروز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) اظهار کرد: ما امت امام‌ زمان(عج) هستیم و از باب تجدید عهد با حضرت ولی‌عصر(عج) این روز را گرامی‌ می‌داریم. 

وی با اشاره به روایتی از معصوم مبنی بر اینکه در روز قیامت، هر امتی به نام امام آن‌ها صدا زده می‌شوند، گفت: در روز حشر، تمامی کسانی که بعد از امامت امام حسن عسکری(ع) تا قیامت، یار و یاور و همراه حضرت ولی‌عصر(عج) بودند، به نام اصحاب امام مهدی(عج) شناخته می‌شوند. 

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب اخت الرضا(ع) با تأکید بر فضائل بی‌شمار اصحاب امام‌ زمان(عج) تصریح کرد: این فضیلت به جهت بیشتر شدن آزمون‌ها و فتنه‌ها و سخت‌تر شدن امتحانات آخرالزمان است. 

وی تأکید کرد: در روایتی از معصوم آمده است که مقام شیعیان امام‌ زمان(عج) در آخرالزمان از انبیا بنی‌اسرائیل بالاتر است که این امر هم باعث افتخار بوده و هم مسئولیت ما را در این دوران سنگین‌تر می‌کند. 

حجت‌الاسلام صادق‌زاده خاطرنشان کرد: روایتی از امام‌ زمان آمده است که می‌فرمایند «اِنّا غَیْرُ مُهْمِلینَ لِمُراعاتِکُمْ، وَلا ناسینَ لِذَکْرِکُمْ،.»(در رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی و اهمال نکرده و یاد شما را از خاطر نبرده‌ایم که اگر جز این بود، دشواری‌ها و مصیبت‌ها بر شما فرود می‌آمد و دشمنان، شما را ریشه‌کن می‌کردند). 

وی با اشاره به واژه «لِمُراعاتِکُمْ» در روایت یاد شده، گفت: این درسی است که ما باید از امام‌ زمان(عج) فرا بگیریم و مراعات همدیگر(شیعیان) را بکنیم، امروز مشکلات فراوان، مردم را دربرگرفته است و همه گرفتاری‌هایی دارند، اما آنچه به‌عنوان وظیفه از سوی خداوند بر دوش ما نهاده شده این بوده که التیام‌بخش اطرافیان خود باشیم. 

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب اخت الرضا(ع) بیان کرد: همان‌گونه که ما انتظار داریم وقتی در زمان گرفتاری به خداوند تمسک می‌کنیم، خالق هستی بدون نگاه به گناهان، حاجت ما را بدهد، ما نیز باید چشم‌پوشی‌کردن از خطاها و نواقص در کمک به دیگران را بیاموزیم. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس روایتی دیگر از معصومین، بیشترین عاملی که باعث می‌شود محبت خداوند شامل حال بندگان شود، محبت بندگان به یکدیگر است، همین امر باعث نگاه امام‌ زمان(عج) به شیعیان می‌شود، طعم ایمان در این امر است که کسی را فقط به دلیل خداوند دوست بداریم. 

حجت‌الاسلام صادق‌زاده اظهار کرد: تحمل ما در جریان جامعه نسبت به یکدیگر کم است، ریشه اغلب نزاع‌ و دعواها در سطح جامعه، به دلیل دور شدن از فضیلت «با مهربانی با یکدیگر» رفتار کردن است. 

وی با اشاره به اینکه از امام صادق(ع) نقل است «دین چیزی جز محبت‌ کردن نیست» تصریح کرد: هرگز نباید بپنداریم افرادی که مشکل مالی و شغلی ندارند، هیچ معضل دیگری ندارند، بنابراین نباید به ظاهرها قضاوت کرد، جامعه امروز نیازمند محبت‌ کردن به یکدیگر هستند. 

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب اخت الرضا(ع) یادآور شد: نباید در این دنیا توقع داشت فقط خداوند حاجت ما را برآورده سازد، در حالی‌ که خداوند از ما انتظار دارد ما حاجت برادر خود را برآورده سازیم، ما باید دریای جوشان محبت باشیم. 

وی عنوان کرد: جامعه شیعه باید جامعه برادری و محبت به یکدیگر و دست‌گیری از همدیگر باشد، به تعبیر معصوم غافل نبودن از حال همدیگر، بخشش یکدیگر، قرض‌دادن به هم، محبت بی‌دریغ به یکدیگر از شاخصه‌های شیعیانِ امام‌زمان وامت حضرت ولی‌عصر(ع) است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی