پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۱۳

گام بلند صنایع پیشرفته رضوی در مدیریت منابع آب و توسعه شهر هوشمند 

با رویکرد توسعه نصب کنتورهای آب هوشمند خانگی در خراسان رضوی، تفاهم‌نامه ای بین شرکت صنایع پیشرفته رضوی و شرکت آب و فاضلاب استان به امضا رسید.

 به گزارش آستان نیوز، مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی درباره جزئیات و ضرورت اجرای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های بسیار مهم در شهر مشهد و در کل کشور، بحث مدیریت منابع آب و مصرف آب خانگی است که در همین راستا در جلسه‌ای که با حضور حسین امامی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی برگزار شد، مذاکرات عملیاتی و تصویب تفاهمات اجرایی مورد نیاز صورت گرفت.
مجتبی بهنام تقدسی گفت: کنتورهای موجود در کشور، کنتورهای مکانیکی هستند که پس از گذشت مدتی از مصرف آن‌ها، دچار خطای عملکردی شده و حتی گاهی به کنتورهای کم‌انداز تبدیل می‌شوند. 
او ادامه داد: در واقع این نوع کنتورها مصرف واقعی آب را کمتر ثبت می‌کنند که در نتیجه هم به سفره‌های آب زیرزمینی و هم به منابع دریافتی وزارت نیرو ضرر وارد می‌شود. از همین رو برنامه‌ریزی شده است این کنتورها از نوع مکانیکی به منتورهای هوشمند از نوع آلتراسونیک تبدیل شوند.
او درباره کنتورهای آلتراسونیک تصریح کرد: این کنتورها میزان دبی مصرف آب را بدون دخالت هیچکونه اِلمان مکانیکی و صرفا با استفاده از حرکت صوت در آب عبوری از کنتور اندازه‌گیری می‌کنند. 
بهنام تقدسی افزود: به همین منظور با سرمایه‌گذاری صنایع پیشرفته رضوی در شرکت سنجش ابزار پویای آینده(پویاک)، مقرر شده است به صورت آزمایشی 7 هزار کنتور هوشمند آلتراسونیک در منطقه شاندیز مشهد نصب و در مراحل بعدی نیز نسبت به تجهیز کل شهر مشهد اقدام شود. 
به گفته مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی، یکی دیگر از نقاط قوت این کنتورها داشتن سیم کارت مخصوص است که می‌تواند میزان مصرف آب اندازه گیری شده توسط کنتور را به صورت اتوماتیک و برخط برای آبفای استان ارسال کند.
او ادامه داد: بارها شنیده‌ایم برخی افراد بزهکار به بهانه قرائت کنتور وارد منازل شده و به دنبال آن اتفاقاتی همچون سرقت و یا سایر حوادث ناگوار رقم خورده است. در حالی‌که با نصب کنتورهای هوشمند آب، دیگر نیازی به حضور قاری کنتور در منازل نبوده و دیتای کنتور به صورت اتوماتیک برای آبفا ارسال می شود که این مساله علاوه‌بر ایجاد امنیت مضاعف در جامعه، صرفه‌جویی بالایی را در هزینه نیروی انسانی به دنبال خواهد داشت. 
بهنام تقدسی خاطر نشان کرد: در واقع با نصب کنتورهای هوشمند خانگی آب عملا هم دقت خوانش بالامی رود و هم پایش به‌صورت لحظه‌ای انجام شده و قرائت‌کننده‌ها حذف می‌شوند. 
او از عملیاتی شدن توافقات مربوط به این تفاهم‌نامه تا 3 ماه آینده خبر داد و گفت: این برای اولین بار در کشور است که با همکاری آستان قدس رضوی و مدیریت آبفای خراسان رضوی، نصب کنتورهای هوشمند در منطقه شاندیز به صورت آزمایشی انجام خواهد شد.  
بهنام تقدسی ادامه داد: آستان قدس رضوی به عنوان یکی از نهادهای دغدغه‌مند کشور، حمایت بسیار خوبی را از این حوزه خواهد داشت و هرگونه سرمایه‌گذاری را برای تحقق این هدف انجام خواهد داد تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک، شاهد اجرای این تکنولوژی سودرسان در حوزه حکم‌رانی آب در سرار کشور باشیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی