پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۱۳

آغاز پروژه GIS  در اراضی سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی از آغاز پروژه GIS (تصویربرداری با پهپاد و تولید نقشه) در اراضی سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: صیانت از موقوفات و مدیریت بهتر اراضی موقوفه، مهم‌ترین هدف اجرای این طرح است.

مهرداد حریریان در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: شرکت دانش‌بنیان فاوا رضوی در نخستین گام پروژه GIS را از مهر ماه سال 1401 در محدوده املاک موقوفات حومه دو مشهد آغاز کرد تا علاوه‌بر نقشه‌برداری هوایی اراضی موقوفات، بانکی کامل از اطلاعاتی همچون تغییرات کاربری، تصرف‌ها و ساخت و سازهای غیر مجاز فراهم شود.
او گفت: با اجرای این پروژه همچنین امکان شناسایی اراضی موقوفه برای واگذاری، بازبینی وضعیت کاربری فعلی و پایش زمین‌های کشاورزی میسر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فاوا رضوی درباره جزئیات اجرای پروژه GIS در اراضی سازمان موقوفات ملک خاطرنشان کرد: پیرو دستور تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر یکپارچه‌سازی اراضی موقوفه و تکمیل بانک اطلاعات مکانی، اراضی موقوفات ملک به دلیل این‌که تاکنون اقدامی در خصوص تصویربرداری و بروزرسانی اطلاعات مربوط به آن انجام نشده بود، در اولویت قرار گرفت.
او با اشاره به فازبندی پروژه مذکور به علت گستردگی اراضی افزود: فاز نخست به اراضی مسکونی در محدوده گلبهار، چناران و تربت جام اختصاص یافته است.
حریریان ادامه داد: فرآیند تهیه تصاویر با دقت 3 سانتی متر با بهره‌گیری از مدل سه بعدی و همچنین تهیه نقشه 1:500 و ایجاد بانک توصیفی-مکانی برای ساماندهی حدود 15000 پرونده در مدت 4 ماه انجام خواهد شد.
حریریان تاکید کرد: در تلاش هستیم با اجرای پروژه GIS در اراضی موقوفه سراسر کشور و تهیه و بروزرسانی نقشه‌ها و تصاویر بتوانیم بانکی جامع از اطلاعات مکانی را تهیه کنیم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی