پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۱۳

نمودار رشد علمی و آموزشی یکساله دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) در یک نگاه

بنیاد فرهنگی رضوی با برنامه‌ریزی طرح‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت و به سرانجام رساندن اقدامات متنوع در واحد آموزشی در جهت رشد علمی و آموزشی دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) گام‌های مؤثر و رو به جلویی را برداشته است. 

به گزارش آستان نیوز، در این راستا دریافت مجوز برای راه‌اندازی هنرستان جهت آموزش فنون کاربردی و مهارت‌ورزی دانش آموزان، آموزش زبان انگلیسی مهارت‌محور با هدف کمک به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و نیز تعامل بهتر با مردم سایر ملل در مسیر ترویج معارف رضوی، انعقاد تفاهم‌نامه با مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی برای تأمین مشاوران تحصیلی مورد نیاز مدارس، راه‌اندازی مجلات علمی و پژوهشی دانش آموزی، هدایت ایده‌ها و طرح‌های تحقیقاتی تحت نظر اساتید مبرز و توانمندسازی معلمان با حضور مدرسان تراز اول از جمله طرح‌های در دست اقدام بنیاد فرهنگی رضوی هستند. 
علاوه بر این، اجرای طرح پایش رشد آموزشی نوآموزان پیش دبستانی با هدف آمادگی آنها برای ورود به پایه اول، اجرای طرح «خوانا» با هدف تقویت مهارت‌های چهارگانه دانش آموزان، توانمندسازی معلمان قرآن کریم در قالب طرح «اتقان»، آموزش معلمان در ارائه تکلیف‌محور زندگی به دانش آموزان، کمک به راه اندازی بازارچه‌های کارآفرینی و انجام بازدیدهای شغلی و کارگاه‌های آشنایی با رشته‌ها و مشاغل، برگزاری جشنواره‎ها و تقویت انجمن‌های علمی، ویژه نوآموزان و دانش اموزان پیش دبستانی تا دوره دوم ابتدایی در حال اجرا است. 
همچنین برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه نیز تشکیل پرونده مشاوره تحصیلی ویژه هر دانش آموز، اجرای «اعتکاف علمی» و تشکیل همایش‌ها و کارگاه‌های مشاوره‌ای برای تقویت انگیزه تحصیلی و انتخاب رشته درست در نظر گرفته شده است.  
با نگاهی به کارنامه چشمگیر افتخارات یکسال اخیر دانش آموزان مدارس امام رضا(ع)، با کسب 1745 عنوان رتبه در رقابت‌های دانش آموزی در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی، فرهنگی و ورزشی اعم از کسب 21 رتبه بین المللی، 79 رتبه کشوری، 333 رتبه استانی و1320 رتبه در سطح ناحیه تحقق بخشی از اهداف بنیاد فرهنگی رضوی کاملاً مشهود است. 
علاوه بر این، رشد پذیرش دانش آموزان در دانشگاه‌های دولتی به میزان 14.9درصد و رشد نمودار قبولی در کل دانشگاه‌ها به میزان 9.3 درصد نسبت به سال‌های گذشته، نشان از ارتقای سطح قبولی دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) در کنکور سراسری دارد. 
تولید 15 برنامه تلویزیونی و پخش آن در شبکه‌های سیمای ملی و استانی و کسب رتبه برتر مستند«به نام پدر» در جشنواره مردمی فیلم عمار و همچنین تولید بیش از 120 مستند حرفه‌ای از برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس امام رضا(ع) از جمله شاخصه‌های پیشرفت در مدارس امام رضا(ع) است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی