پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۱۳

بازدید اعضای بنیاد «رستو» مالزی از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی 

همزمان با هفته وحدت هیئت اعزامی بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» مالزی با حضور در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از نزدیک با فعالیت‌ها و پژوهش‌های حوزه قرآنی این مرکز آشنا شدند.

به گزارش آستان‌نیوز، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در این بازدید که روز گذشته در محل نمایشگاه دائمی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های موسسات وابسته به سازمان علمی و فرهنگی به‌ویژه در حوزه قرآن و حدیث اشاره کرد.
 عبدالحمید طالبی، بیان کرد: محور فعالیت‌های قرآنی آستان قدس رضوی عمل به یکی از فرامین رسول مکرم اسلام(ص) است که فرمودند: «من در میان شما دو امانت نفیس و گران‌بها می‌گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترتم».
وی فعالیت‌های دارالقرآن کریم که توسط مرکز قرآن کریم حرم مطهر رضوی در سطح شهر مشهد در حال انجام است را یکی از اقدامات آستان قدس رضوی در حوزه علوم قرآنی ذکر کرد و گفت: این مرکز در حوزه آموزش نیز با ایجاد مهدالرضاها در سراسر کشور فعالیت‌های بارزی را انجام داده است.
اجرای طرح های،تحفیظ رضوی و من قرآن را دوست دارم.
طالبی همچنین خاطر نشان کرد: در خصوص حفظ قرآن طرح‌های متعددی را با عنوان «تحفیظ رضوی» در سراسر شهر مشهد اجرا کرده است، همچنین طرح«من قرآن را دوست دارم» که توسط معلمان و مربیان مجرب قرآنی در حوزه های ختلف قرائت، مفاهیم و ... در حال اجراست.
وی به فعالیت‌های دو دانشگاه علوم اسلامی رضوی و امام رضا(ع) اشاره و تصریح کرد: این دو موسسه آموزش عالی وابسته به آستان قدس رضوی است و یکی از گروه‌های آموزشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گروه آموزش قرآن و حدیث است که بر اساس احادیث و روایات یک دوره تفسیر قرآن را منتشر کرده است.
طالبی گفت: آستان قدس رضوی از مهدالرضاها و مدارس امام رضا(ع) تا سطوح عالیه برای کودکان، نوجوانان و جوانان برنامه‌های متعددی را طراحی کرده است که بر محور همان حدیث شریف نبوی ذکر شده در حال فعالیت هستند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان کتابخانه‌ها،موزه‌ها و اسناد یکی از قدیمی‌ترین موسسات آستان قدس رضوی و مهم‌ترین مرکز تحقیقاتی و پژوهشی جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان اسلام بشمار می‌رود. نسخ خطی و میراث ماندگار جهان اسلام در این مرکز عالی حفاظت و نگهداری می‌شود.
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، در ادامه خاطر نشان کرد: موسسه آفرینش‌های هنری نیز در حوزه های مختلف هنری، نمایشی و هر امری که نیازمند به ارائه تعالیم معارف اسلامی باشد فعال است.
وی همچنین به فعالیت‌های چاپ و انتشارات به نشر اشاره کرد که در حوزه ادبیات دینی و معارف اسلامی و قرآنی آثار بیشماری را به جامعه مخاطب عرضه کرده است.
طالبی با بیان اینکه امام رضا(ع) عالم آل محمد(ع) و امام گفت وگوها هستد، گفت: حضرت در زمان خودشان مناظرات متعددی را با صاحبان ادیان دیگر داشتند و در همین راستا بنیاد پژوهش‌های اسلامی که یکی از موسسات تابعه سازمان علمی و فرهنگی است اجلاسیه امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان را برگزار کرده است.
وی در ادامه اعلام آمادگی کرد همکاری‌های مشترکی در حوزه چاپ و نشر معارف اسلامی با  بنیاد «رستو» مالزی صورت گیرد و درهمین راستا تفاهم نامه همکاری به امضا رسید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی