پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۱۰

کانون مرکزی خدمت رضوی نجف آباد میزبان مسئولین مراکز فرهنگی شهرستان شد

مسئولین موسسات و نهادهای متولی فرهنگی شهرستان نجف آباد جلسه ماهیانه صله احباب را با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان در کانون مرکزی خادم یاران رضوی برگزار نمودند.

به گزارش آستان نیوز از اصفهان ابراهیم ولایتی دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان نجف آباد در جلسه مسئولین موسسات و نهادهای متولی فرهنگی شهرستان که به دعوت امام جمعه و دبیر ستاد انقلاب فرهنگی شهرستان برگزار شد به ارائه گزارش از فعالیت و اقدامات انجام شده توسط کانون‌های محله‌ای و تخصصی خادم‌یاران رضوی در شهرستان پرداخت.

ولایتی تاکید کرد: با تشکیل کانون‌های خادم‌یاری در کشور علاقه‌مندان به خدمت به ائمه اطهار و خصوصا امام رضا علیه‌السلام توانسته‌اند از معنویت حضور در حرم رضوی تحت عنوان خادم‌یار استفاده نمایند و در شهرستان‌های خود نیز خدمات تحت عنوان خدمت رضوی را به مردم و هم‌محلی‌های خود ارائه نمایند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ خادمیار و یاور رضوی در شهرستان نجف‌آباد عضو کانون‌های تخصصی و محله‌ای هستند که حدود نیمی از این اعضا را بانوان تشکیل می‌دهند، در تلاش هستیم تا با برگزاری جلسات آموزشی برای این خادم‌یاران بتوانیم از این پتانسیل خوب که در بحث نیروی انسانی وجود دارد از توانمندی‌های صد درصدی این اعضا استفاده نماییم.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان نجف‌آباد افزود: در این شهرستان به جز ۱۸ کانون تخصصی، ۹ کانون محله‌ای نیز در حال خدمت هستند که علاوه بر انجام امور فرهنگی، شناسایی افراد بی‌بضاعت و کم درآمد و توزیع بسته‌های معیشتی و کمک‌های مومنانه و همچنین تهیه جهیزیه برای خانواده‌های کم درآمد بخشی از فعالیت این کانون‌ها می‌باشد.

وی اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهرستان را یکی از اهداف کانون‌های خدمت رضوی دانست و افزود: اجرای برنامه‌ چهارشنبه‌های امام رضایی و اجرای برنامه‌های قرآنی با عنوان سکوی تلنگر خالق، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با طرح رادیو رئوف از این دسته فعالیت‌ها می‌باشند.

 در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان نجف‌آباد وجود زلال رحمت و رافت امام رضا علیه‌السلام را در کشور برکتی برای همه خانواده‌های ایرانی دانست.

امام جمعه شهرستان نجف‌آباد جهت ‌گیری‌ها و خدمات خادم‌یاران رضوی در شهرستان را از زمان حضور دبیر فعلی بسیار مناسب و قابل توجه دانست و از نیت خالصانه و فعالیت و برنامه‌ریزی خوب کانون مرکزی خادم‌یاران رضوی شهرستان در این شهر و ارتباط تشکیلاتی مناسب آن با مسئولین استانی و شهرستان تجلیل به عمل آورد. 

حجت‌الاسلام حسناتی تاکید کرد: حضور بیش از ۸۰۰ خادمیار در نجف‌آباد که عده‌ای از آن‌ها خود را وقف خدمت به مردم در راه امام رضا علیه‌السلام نموده‌اند توفیقی الهی است که شامل حال آن‌ها و همچنین مردم شهرستان شده است. 

وی در پایان مردم شهرستان نجف‌آباد را مردمی مومن و ولایی با همت و توان بالا در راستای خدمت به اسلام و کشور دانست و افزود: مردم نجف‌آباد همان‌گونه که مشهود است در زمان ۸ سال دفاع مقدس رشادت‌های زیادی از خود نشان داده‌اند و بعد از آن نیز در هر میدانی که وارد شده‌اند خوش درخشیدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی