پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۱۵

مجتمع امام خمینی مشهد؛ تعالی کودکان با هنر و کتاب

مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی(ره) از زیرمجموعه های موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی، در سال 1379 با هدف خدمت رساني به مردم عزیز منطقه خواجه ربيع مشهد به بهره برداري رسيد. مجتمع فرهنگي هنري امام خميني (ره) در طول سال های فعاليت خود در عرصه فرهنگ و هنر توانسته است با برخورداري از جايگاه مناسب در جامعه فرهنگي و هنري شهر مشهد ، هنرجويان و هنرمندان متعددي را به ویژه در این منطقه در دامان خود پرورش دهد .

به گزارش آستان نیوز؛ این مجتمع، در تمام  فصول سال برنامه‌های متنوعی را از جمله دوره‌های آموزشی مستمر برای کودکان در دستور کار خود دارد. شاید جالب باشد بدانیم که مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به تازگی فضای آموزشی خود را در مجتمع امام خمینی افزایش داده است. در فصل پاییز امسال نیز با توجه به گشایش مدارس، دوره‌های آموزشی خود را در روز تعطیلی مدارس یعنی پنجشنبه‌ها به صورت فشرده در دو شیفت صبح و بعدازظهر برگزار می‌کند تا مخاطبان بیشتری امکان بهره‌گیری از این ظرفیت آموزشی و ادامه دوره‌های هنری خود را در سطوح بالاتر داشته باشند. «تصویرسازی»، «خط تحریری»، «نقاشی»، «خوشنویسی»، «طراحی» و «سفال»، از جمله عناوین دوره‌های آموزشی ویژه کودکان این مؤسسه در مجتمع امام خمینی(ره) در پاییز امسال است. 
این مؤسسه در ایام مناسبتی همچون دهه کرامت و دهه آخر صفر نیز با برگزاری مراسم ویژه، مسابقات هنری و اجرای نمایش، پذیرای جمعی از کودکان این منطقه است و لحظات به یادماندنی را برای آنان در پیوند با انیس النفوس(ع) ایجاد می‌کند.  
 

کتابخانه ای برای 3 تا 9 ساله ها
کتابخانه مجتمع امام خمینی(ره) نیز در نوع خود، از مجموعه های کم نظیر ویژه کودکان در شهر مشهد است. این مجموعه با طراحی و راه‌اندازی کتابخانه کودک در کنار کمک به مادران اهل مطالعه، فضایی را تدارک دیده است که کودکان نیز ضمن استفاده از فضای شاد و مفرح و سرگرمی‌های مختلف، از کودکی با مطالعه خو بگیرند.
مسئول این کتابخانه در این خصوص به ارائه توضیحاتی پرداخته و گفته است: اين كتابخانه ويژه كودكان 3-9 سال طراحی شده و مادران با ارائه يك قطعه عكس از كودك و كپي شناسنامه خود و فرزندشان مي‌توانند همه روزه از ساعت 10-12 و 16- 18 علاوه بر استفاده از كتاب‌ها، از بازي‌هاي فكري ، بخش نشريات كودك، بخش كتب والدين و... به صورت رايگان استفاده کنند. 
در کنار همکاری با مهدالرضا ، مدارس و مهد کودک ها وبازدید آن‌ها از کتابخانه، اجراي زنگ كتاب، مسابقه‌هاي مختلف كتابخواني، نشست‌هاي ادبي، رنگ آميزي كودكان، كارگاه كتابخواني نیز از دیگر اموری است که در کتابخانه کودک این مجموعه به آن پرداخته می‌شود. 
گفتنی است کتابخانه مجتمع امام خمینی(ره) دارای بخشهای مختلف از جمله تالار مطالعه قفسه باز، تالار مرجع، تالار مطبوعات، واحد امانت کتاب، واحد منابع دیداری و شنیداری و میز جستجوی مراجعین و …ویژه پسران و دختران است و این کتابخانه واقع در خواجه ربيع 23 همه روزه از ساعت 7:20 لغايت 19 پذيراي تمام كودكان و دانش آموزان علاقه¬مند به كتاب است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی