پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۱۵

تلاش برای شکوفایی توانمندی‌های کودکان در برنامه های زیارتگاه شهید مدرس

با توجه به اینکه کودکان، آینده سازان جامعه هستند بایستی در تامین همه نیازهای آنان تلاش زیادی کنیم اما نیازهای تربیتی به ویژه تربیت بر اساس آموزه‎های دینی مهمترین دغدغه برنامه های فرهنگی در زیارتگاه شهید مدرس است.

به گزارش آستان نیوز، زیارتگاه شهید مدرس وابسته به سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی یکی از مکان‌های مذهبی است که با رویکرد تربیت کودکانی مستقل، اجتماعی، تکامل یافته و دارای صفات نیکو تلاش می کند و در این راستا برنامه هایی را با محتوای فرهنگی و دینی برای به ثمر رساندن استعدادها و توانمندی‌های این قشر برنامه ریزی و در طول سال پذیرای این عزیزان است که به بهانه روز جهانی کودک فعالیت‌های این زیارتگاه در حوزه کودکان را مرور می کنیم.
برگزاری کلاس‌های قرآنی ویژه نونهالان مهدالرضا یکی از برنامه‌های شاخص ویژه کودک و نوجوان در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس(ره) که با هدف نهادینه سازی فرهنگ قرآن و آموزش مفاهیم دینی در قالب برنامه‌های متنوع در سال تحصیلی و در طول هفته از شنبه تا چهارشنبه انجام می‌شود.
 

زیارتگاه شهید مدرس هر صبح‌ میزبان کودکان قرآنی 
همچنین در این زیارتگاه به منظور شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان که توان حفظ آیات نورانی کلام الله مجید را دارند کلاس حفظ قرآن هر روز ساعت ۵ صبح برگزار می‌شود.
برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در ایام تابستان، ویژه برنامه کبوترانه همراه با پرده خوانی، قصه گویی، مسابقه و اهدای جوایز برپایی کارگاه زنده مدرس شناسی،  نقالی و پرده خوانی با موضوع غدیر و مهدویت،  همایش سه ساله‌های حسینی، دایر بودن کتابخانه کودک در کتابخانه شهید مدرس و ... برخی از خدمات این زیارتگاه به کودکان است.
 

آموزش شیوه‌های بیان داستان‌های قرآن 

 برپایی دوره شیوه‌های بیان داستان‌های قرآن کریم ویژه مربیان قرآنی و پرورشی با حضور اساتید از قم دیگر برنامه قرآنی است که در راستای تربیت دینی کودکان در این مجموعه اجرا می‌شود.
همچنین برپایی جشن قرآن و جشن تکلیف ویژه دانش آموزان، برگزاری کارگاه خلاقیت و کاردستی ویژه نونهالان مرکز علوم قرآن و پیش دبستانی مهدالرضا، برپایی ایستگاه نقاشی، قصه گویی و بازی همراه با مراسمات مذهبی و ملی، همکاری در برگزاری اردوهای دانش آموزی جهت بازدید از کتابخانه و موزه شهید مدرس و ایجاد رواق کودک و مرکز نوجوانان بخش‌های دیگری از فعالیت‌های این زیارتگاه در حوزه کودک است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی