پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۱۵

نگاهی بر خدمات دفاتر پیداشدگان و مادر و کودک حرم مطهر رضوی/ زیارتی آرام برای مادران و کودکان

بارگاه ملکوتی رضوی هر ساله میزبان خیل پرشور زائرانی در گروه‌های سنی مختلف است. خادمان آستان قدس رضوی نیز همواره در تلاش هستند تا رسم میزبانی از همه شیفتگان حضرت ثامن الحجج(ع) را به بهترین شکل به جا آورند. در این میان خدمات خاصی نیز به خانواده‌هایی که با کودکان خود به زیارت حرم مطهر مشرف می‌شوند، ارائه می‌شود تا والدین به ویژه مادران، زیارتی دلنشین و آرام داشته باشند. 

به گزارش آستان نیوز، با توجه به توسعه روزافزون اماکن متبرکه رضوی و همچنین حضور پرشور زائران در ایام مناسبتی همچون ایام ولادت و شهادت حضرت رضا(ع)، ممکن است برخی از کودکان در حین حضور در صحن و سرای گسترده حرم مطهر، اعضای خانواده خود را گم کنند.
در این راستا حدود 10 دفتر پیداشدگان زیر نظر معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی در حوزه رسیدگی به امور پیداشدگان و گمشدگان فعالیت می‌کند. 
بانوان خادم دفاتر پیداشدگان حرم مطهر وظیفه مراقبت و نگهداری از کودکان پیداشده را برعهده دارند تا خانواده‌های آنان به این دفاتر مراجعه کنند. در این مدت، این خادمان همچون مادرانی دلسوز سعی می‌کنند کودکان را آرام و سرگرم کنند تا آنان با خاطره‌ای خوب به آغوش گرم خانواده‌شان باز گردند.
این دفاتر در گوشه و کنار حرم مطهر؛ از صحن‌ها تا رواق‌ها فعالیت دارند و به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی خانواده‌های زائر و مجاور هستند و لبخند آرامش را بر چهره‌های نگران والدین می‌نشانند. تمامی اين دفاتر به وسيله سيستم شبكه نیز به يكديگر متصل‌ هستند و اطلاعات کودکان پیدا شده در سیستم ثبت می‌شود. 
همچنین در این دفاتر، اسباب‌بازی‌، ملحفه، بالش و البسه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای استفاده کودکان پیداشده وجود دارد.
 

ارائه خدمات مادر و کودک در 5 دفتر
خدمات ویژه دیگری نیز در برخی از دفاتر پیداشدگان حرم مطهر رضوی تحت عنوان «مادر و کودک» به مادرانی که در حین تشرف به حرم مطهر کودک به همراه دارند، ارائه می‌شود. این خدمات شامل امکان استراحت و شیردهی به کودک، تعویض لباس و پوشک کودک می‌شود. 
در حال حاضر این خدمات مادر و کودک در 5 دفتر پیداشدگان حرم مطهر در صحن‌های انقلاب اسلامی، آزادی، کوثر، شیخ طوسی و همچنین باب الرضا(ع) به زائران و مجاوران ارائه می‌شود. در برخی از مناسبت‌های خاص، هدایایی نیز در این دفاتر به کودکان تقدیم می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

مرکز «بشری»؛ در راستای فرمایشات رهبری برای کمک به زوجین نابارور و جوانی جمعیت احداث شد
تولیت آستان قدس رضوی احداث بزرگترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور «بشری» در بیمارستان رضوی را اقدامی در راستای عمل به…

تلویزیون اینترنتی