پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با هفته وقف؛ 
۱۴۰۲-۰۷-۱۵

کتاب «مادر بزرگ منتظر است» منتشر شد

همزمان با هفته وقف، کتاب داستانی «مادر بزرگ منتظر است» با محوریت وقف پسری نوجوان برای آباد کردن قنات خشکیده اجدادیش منتشر شد.

به گزارش  آستان نیوز، کتاب «مادر بزرگ منتظر است»  به نویسندگی یوسف یزدیان‌وشاره در قالب داستان بلند در گذشته و زمان قاجار روایت می‌شود.
این اثر با دغدغه فرار «مهرآور» نوجوان14 ساله (شخصیت اصلی داستان) از زندان قجری آغاز می‌شود. مهرآور پس از فرار، برای دور شدن از خطر دستگیری، به قصد دیدار مادربزرگ، راهی ولایت «پایاب» روستای آباء و اجدادی خودش می‌شود. در طی راه و در خود مقصد با چندین مشکل کوچک و بزرگ مواجه می‌شود. برای حل آن‌ها از پای نمی‌نشیند و در طول داستان جوهره‌ی شخصیت پویا و سازنده خودش را برای فائق آمدن بر آن گونه مسائل نشان می‌دهد؛ اما سرانجام شیرینی برای نوجوان قصه رقم می‌خورد.مهرآور در پایان داستان به روستای مادربزرگش می‌رسد؛روستایی که با کم آبی و  خشکی قنات روبه‌رو شده و از خشکسالی رنج می‌برد. او با نذر وقفی که در نظر می‌گیرد سهی از درآمد مزرعه را برای آبادی قنات خشکیده مزرعه مادربزرگش بکار می‌گیرد و نتیجه پشتکارش را به بهترین وجه می‌بیند.
وقف و نذر ، همدلی، همکاری، محبت، صبر و پشتکار از جمله صفات پر تکرار در این داستان است.
 کتاب «مادر بزرگ منتظر است» همراه با تصویرگری حمیده خسرویان در 160 صفحه، قطع وزیری کوتاه منتشر شده و با قیمت 70 هزار تومان در فروشگاه‌های انتشارات به‌نشر در مشهد و سراسر کشور و سایت اینترنتی کتاب به‌نشر به آدرس www.behnashr.com در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «در آن دقایق بارانی به حال خودم نبودم. دل‌وجانم را خورشید معرفت نورباران کرده بود. احساس امنیت و آزادی می‏کردم. گویی بال درآورده بودم و می‏خواستم پرواز کنم. احساس می‏کردم حالا دیگر زبان طبیعت اطرافم را می‏فهمم. به هر سو می‏چرخیدم، انگار گل‌وگیاه و آب و درخت به من و پدرم سلام می‏کردند.»

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی