پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۱۵

تجلیل کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق ایران از شرکت فرش آستان قدس رضوی

کمیسیون فرش و صنایع‌دستی اتاق ایران از مجتمع فرش آستان قدس رضوی به عنوان نمونه‌ای موفق از تولید کارگاهی فرش دستباف تجلیل کرد.

به گزارش آستان نیوز، تعدادی از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران؛ اعضای کمیسیون فرش، هنر و صنایع‌دستی و همچنین معاون کمیسیون‌ها، مجامع و شوراهای اتاق ایران از فرایند تولید فرش در مجتمع کنه‌بیستِ شرکت فرش آستان قدس رضوی دیدن کردند.
بازدید از حلقه‌های مختلف زنجیرۀ تولید فرش دستباف در این مجتمع همچون چله‌دوانی، رنگرزی، بافت، پرداخت و عملیات تکمیلی و گفت‌و‌گو درباره برخی ویژگی‌های اختصاصی تولید فرش دستباف از جمله برنامه‌های این بازدید بود.
در این بازدید رئیس کمیسیون فرش، هنر و صنایع دستی اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر تولید متمرکز و سامان‌دهی شده فرش دستباف اظهار کرد: علاوه‌براین باید نظارت مستمری بر این حوزه صورت بگیرد.
جواد کاظمی گفت: حفظ سنت‌ها و اصالت‌ها در کنار بروزآوری در هنر- صنعت فرش یکی از ویژگی‌های قابل توجه شرکت فرش آستان قدس رضوی است که می‌تواند الگویی برای سایر تولیدکنندگان در استان‌های مختلف کشور باشد.
سید مرتضی میری نائب رئیس کمیسیون نیز با تحسین این شرکت به واسطه اشتغالزایی صورت گرفته برای تعدادی زیادی از قالیبافان بومی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این رویکرد باید در سایر مناطق کشور نیز تدوام و گسترش پیدا کند.

گفتنی است، مجتمع تولید فرش آستان قدس رضوی در مشهد و کاشمر تاکنون میزبان گروه‌های دانشجویی، دانش‌آموزی و بازدیدکنندگانی از سازمان‌های مختلف بوده است تا از این رهگذر زمینه آشنایی با ویژگی‌ها و ارزش‌های فرش دستباف و چگونگی فرایند تولید آن را فراهم کند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی