پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۱۷

همبستگی با جبهه مقاومت؛ از صحن قدس تا مسجدالاقصی 

در روزهایی که جهان شاهد اقتدار و مقاومت جبهه مقاومت فلسطینان در مقابل رژیم غاصب اسرائیل است، مردم مشهد نیز در صحن قدس حرم مطهر رضوی گرد هم آمدند و با برپایی اجتماعی پرشور، همبستگی خود با برادران و خواهران فلسطینی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش آستان نیوز، صحن قدس حرم مطهر رضوی، عصر امروز میعادگاه زائران و مجاورانی بود که اجتماع «همبستگی با جبهه مقاومت فلسطین» را تشکیل دادند و با برافراشتن پرچم‌های حزب الله لبنان و فلسطین و سر دادن شعارهای «اسرائیل مرگت باد» و «بیت المقدس صحنه قیام است» حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از رژیم صهیونیست را اعلام کردند. 

به یاد حاج قاسم
این اجتماع با شکوه با شعرخوانی حماسی شاعران آغاز شد و یاد حاج قاسم در این ابیات، شور و حالی دو چندان در بین حاضران ایجاد کرد:
به زودی سال‌های شوم ما تحویل خواهد شد
دکان حیله و کفر و ریا تعطیل خواهد شد
مسیر قدس از کرب و بلا رد می شود آری
که راه حاج قاسم عاقبت تکمیل خواهد شد 
 

دکلمه خوانی حماسی نوجوان امام رضایی
نام حاج قاسم تنها در شعرخوانی حماسی تبلور نیافت، بلکه فرزندان دهه هشتادی آن شهید نامش را بر زبان جاری کردند تا ثابت شود که پرچم آن شهید، تا نسل ها برافراشته خواهد ماند:
ما هم قسم با حاج قاسم ایستادیم
مثل ابومهدی مقاوم ایستادیم...
این اجتماع باشکوه با شعرخوانی حماسی حاج احمد واعظی ادامه یافت و این ذاکر اهل بیت(ع) نیز ابیاتی در رثای رشادت رزمندگان جبهه مقاومت فلسطین، تقدیم حاضران کرد:
دیدی چه ها کردند یاران فسطین 
توفان به پا کردند یاران فلسطین
آن هم چه توفانی کز آن آتش ببارد
از بیت الاقصی خیزد اقصی نام دارد
از آسمان بارید و از دریا خروشید
از رعد و برقش جان اسرائیل لرزید
شعرخوانی حاج احمد هم به نام حاج قاسم سلیمانی متبرک شد و بار دیگر یاد آن شهید بزرگ را زنده کرد:
آزادی قدس این زمان گردیده نزدیک
باید به روح حاج قاسم گفت تبریک...

نشانه ای دیگر برای وعده قرآنی پیروزی حق بر باطل
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جواد نظافت استاد حوزه و دانشگاه، نکاتی را درباره جبهه مقاومت مطرح و اظهار کرد:  این روزها با آغاز عملیات جبهه مقاومت فلسطین(طوفان الاقصی) یاد معمار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) زنده می‌شود که مدافع حقوق مظلومان و مسلمانان بود و به ما آموخت که نسبت به مسلمان نه تنها در ایران بلکه در دیگر بلاد اسلامی بی تفاوت نباشیم و همیشه در صحنه دفاع از مظلوم و ظالم، از حق مظلومان دفاع کنیم. 
او با اشاره به اینکه مومن نمی‌تواند با مستکبر صلح و سازش برقرار کند، افزود: با پیروزی جبهه مقاومت فلسطین، آموزه‌های قرآن و اسلام ناب محمدی مبنی بر پیروزی حق بر باطل در این عصر زنده شد. 
وی ادامه داد: اسرائیل ترسو و دنیاپرست است و با این اقدام فلسطینیان، هیمنه پوشالی اسرائیل فرو ریخت. 
حجت‌الاسلام نظافت تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران و شهدای هشت سال دفاع مقدس در سایر کشورهای اسلامی تاثیر گذاشته است همانطور که رهبر انقلاب اسلامی ایران گفته اند این عملیات اثبات کرد تقویت ایمان و امید منجر به پیروزی می‌شود. امید داریم همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید»، این مهم رخ بدهد. 
این استاد دانشگاه ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی برای کشور ما هم وحدت بخش بود و سبب شد همه گروه‌های سیاسی در حمایت مردم فلسطین متحد شوند، همه ما مسلمانان جهان در کنار هم هستیم در این میان شیعه و سنی فرق ندارد، مهم اتحاد امت اسلامی است که سبب تضعیف دشمن می‌شود. 
در پایان این اجتماع «همبستگی با جبهه مقاومت فلسطین» توسط حجت‌الاسلام ذوالفقاری قرائت شد و حاضران با فریادهای «الله اکبر» بندهای آن را تایید کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی