پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

با حضور رئيس دانشگاه بصره در دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) انجام شد
۱۴۰۲-۰۷-۱۸

 امضای تفاهمنامه همكاري بين دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) و دانشگاه بصره

دكتر سعد شاهين الحمادي، رئيس دانشگاه بصره كه به اتفاق جمعي از مديران این دانشگاه جهت شركت در رويداد هفته علم ايران و عراق به مشهد سفر كرده بود، با حضور در دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) ، ضمن آشنايي با ظرفيت‌هاي دانشگاه، تفاهمنامه همكاري امضاء کرد.

به گزارش آستان‌نیوز، دكتر سعد شاهين به اتفاق رئيس دانشكده علوم اداري، رئيس سابق دانشكده داروسازي و معاون پژوهشي دانشگاه بصره با حضور در دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) ، با هيئت رئيسه دانشگاه گفتگو و تبادل نظر نمود و پس از امضای تفاهمنامه همكاري، از بخش هاي مختلف دانشگاه ديدن كرد.
 

علاقمندي به برقراري و تداوم ارتباط در سطوح و حوزه هاي مختلف بين دو دانشگاه

در ابتداي اين نشست، دكتر مرتضي رجوعي، رئيس دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع)، ضمن خوش آمدگويي به مهمانان، گزارشی از حوزه‌هاي فعاليت و آمار دانشجويان ايراني، خارجي و عراقي، استادان و رشته‌هاي دانشگاه را بيان نمود و با اشاره به وجود مركز آموزش زبان فارسي به غيرفارسي زبانان و واحد مستقل امور كنسولي، خدمات مختلفي را كه به دانشجويان غيرايراني ارائه مي‌شود، تشريح کرد.
وی در بخشي از توضيحات خود اظهار کرد: علاقمند به برقراري و تداوم ارتباط در سطوح و حوزه‌هاي مختلف بين دو دانشگاه علاقمند هستيم. از جمله برنامه‌هاي مشترك قابل اجرای برگزاري جشنواره‌ها، همايش‌ها، عضويت اعضاي هيئت علمي در هيئت تحريريه نشريات علمي، مشاركت در راهنمايي پايان‌نامه‌ها و رساله‌هاي دانشجويي و برگزاري مسابقات ورزشي است.
اين مقام مسئول با اشاره به دو ظرفيت بزرگ و كم نظير آستان قدس رضوي شامل موسسه تربيت بدني و كتابخانه مركزي، آن‌ها را زمينه بسيار مناسبي براي برقراري همكاري متقابل بين دو دانشگاه و نيز دانشگاه بصره با آستان قدس رضوي دانست و اعلام کرد دانشگاه آمادگي دارد با همكاري موسسه تربيت بدني آستان قدس رضوي، از 30 دانشجوي تربيت بدني و علوم ورزشي دانشگاه بصره به مدت يك هفته جهت شركت در دوره‌هاي آموزشي و تمرينات ورزشي تخصصي ميزباني نمايد. 
وی افزود: همچنين با توجه به وجود دانشكده‌هاي داروسازي و علوم ورزشي در دانشگاه بصره، فعاليت مشترك با مركز تحقيقات فناوري هاي زيستي و سلامت دانشگاه امام رضا عليه السلام مي تواند به سرعت در دستور كار قرار گرفته و پيگيري شود.


در ادامه این جلسه نیز دكتر سعد شاهين، رئيس دانشگاه بصره، ضمن ارزيابي مثبت از حضور خود و هيئت همراه در رويداد هفته علم ايران و عراق، با معرفي اجمالي دانشگاه متبوع خود، اظهار کرد: دانشگاه بصره يكي از بزرگترين دانشگاه هاي عراق و بزرگترين دانشگاه جنوب عراق است و از امكانات متنوع و خوبي برخوردار است؛ اما مشكل اساسي آن اين است كه با وجود اعضاي هيئت علمي، توان استفاده از اين امكانات و تجهيزات وجود ندارد. به همين دليل، به دنبال برقراري تفاهمات و قرارداهاي عملياتي با ساير دانشگاه ها به ويژه در جمهوري اسلامي ايران هستيم كه توان و برتري علمي خود را نشان داده است. اين امر، شامل استفاده از تجهيزات علمي ساخته شده در ايران نيز مي شود.

همكاري با دانشگاه هاي جمهوري اسلامي ايران، اولويت نظام آموزش عالي عراق است
رئيس دانشگاه بصره به حضور فعال كشورهاي ديگر به ويژه كشورهاي اروپايي و آمريكايي در كشور متبوع خود و فعاليت هاي شديد تبليغاتي و سرمايه گذاري اشاره و اظهار نمود كه اين كشورها به شدت دنبال شناسايي و جذب جوانان نخبه ما هستند تا تفكرات مورد نظر خود را به ايشان القاء نمايند؛ به همين دليل ما ترجيح مي دهيم جوانان ما در كشوري مانند جمهوري اسلامي ايران تحصيل كنند. 
وی ادامه داد:علاقمنديم كه از امكانات دانشگاه بين المللي امام رضا (ع) و دانشگاه علوم اسلامي رضوي در حوزه‌هاي مختلف و از جمله ساخت و توسعه دانشگاه استفاده كنيم. 
دكتر الحمادي همچنين به برگزاري همايش بين‌المللي تربيت بدني و ورزش با همكاري دانشگاه فردوسي مشهد در دانشگاه بصره اشاره و خواستار مشاركت دانشگاه بين المللي امام رضا عليه اسلام در اين رويداد علمي شد كه مورد موافقت هيئت رئيسه دانشگاه قرار گرفت.
در پايان اين نشست، تفاهمنامه همكاري به امضاء رئيس دو دانشگاه رسيد. در بخشي از اين تفاهمنامه، به توسعه همكاري هاي علمي و فرهنگي، تبادل استاد و دانشجو و استفاده مشترك از ظرفيت هاي آموزشي و پژوهشي طرفين اشاره شده است.
دكتر سعد شاهين الحمادي و هيئت همراه سپس از بخش هاي مختلف دانشگاه به ويژه آزمايشگاه ها، كارگاه ها، سايت هاي رايانه و كتابخانه ديدن نمودند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی