پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۱۸

هم‌افزایی آستان قدس رضوی با نهادهای سرمایه‌گذار خطرپذیر

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی از همفکری و هم‌افزایی آستان قدس رضوی با نهادهای سرمایه‌گذار خطرپذیر در زیرمجموعه دفتر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) خبر داد.

مجتبی بهنام تقدسی در گفت‌وگو با آستان نیوز با اشاره به برگزاری جلسه‌ مشترک میان نهادهای زیرمجموعه دفتر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)  در تهران گفت: این جلسه به میزبانی بنیاد مستضعفان و با محوریت شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر سینا برگزار شد.
او ادامه داد: در این جلسه نهادهایی همچون بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، بنیاد شهید، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، و... حضور داشتند.
مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی افزود: با این‌که ظرفیت‌های بسیار بالایی در این نهادها و همینطور شرکت‌ها، کارخانجات و کشت‌وصنعت‌های تابعه آن‌ها وجود دارد، اما متاسفانه تاکنون هم‌افزایی مطلوبی بین این مجموعه‌ها صورت نگرفته است. 
او تصریح کرد: به عنوان مثال گاهی آستان قدس رضوی قصد دارد روی پروژه‌ای سرمایه‌گذاری کند که خروجی آن مورد نیاز سایر نهادها نیز است، اما به دلیل این‌که گاهی هم‌افزایی لازم بین نهادها رخ نداده، ممکن است یا سرمایه‌گذاری انجام نشود و یا بازار بزرگی که در سایر نهادها وجود دارد، نادیده گرفته شود.
بهنام تقدسی درباره اهداف برگزاری این جلسه گفت: با برگزاری جلساتی از این دست، در وهله نخست نهادها از ظرفیت یکدیگر مطلع می‌شوند. 
او ادامه داد: دومین اهمیت هم‌افزایی نهادها این است که شاید سرمایه‌گذاری در پروژه‌ای به هزینه بالایی نیاز داشته باشد که با هم‌افزایی و همفکری دو یا سه نهاد، این سرمایه‌گذاری راحت‌تر، قابل حصول‌تر و با راندمان بهتری انجام ‌شود. 
بهنام تقدسی، تشکیل کمیته‌های تخصصی متشکل از نمایندگان حقوقی و سرمایه‌گذاری نهادهای سرمایه‌گذار خطرپذیر را یکی از تصمیمات این جلسه عنوان کرد و افزود: بدین ترتیب راهکارهای حقوقی مشارکت و سرمایه‌گذاری بین نهادها بررسی خواهد شد.
او ادامه داد: همچنین مقرر شد قراردادها به سمت قراردادهای مشترک سوق داده شود تا با ارائه نکات حقوقی و طرح‌ها، زمینه ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک فراهم شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی