پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار مداحان:
۱۴۰۲-۰۷-۲۰

هیئت حسینی محل تعظیم شعائر الهی، خدمت و نوع دوستی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیئات حسینی باید محل تعظیم شعائر الهی، خدمت به دیگران و نوع دوستی باشند.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار مداحان، شاعران و هیئات مذهبی که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، با اشاره به ضدیت رژیم پهلوی با دین و معنویات، ابراز کرد: حکومت پهلوی در پنهان و آشکار با معنویات و ارزش‌ها دینی ضدیت داشت و برای به حاشیه راندن فرهنگ و تفکر اسلامی مردم از هیچ تلاشی فروگذار نبود اما به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از مراسمات مذهبی از جامعه مراسم‌های عزاداری اباعبدالله(ع) در جامعه ایران احیا و پرشور شد.
وی در ادامه به مسئولیت‌های مداحان و هیئات مذهبی در قبال جامعه اشاره و ابراز کرد: مرثیه خوانی و بیان مظلومیت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بخشی از مسئولیت جامعه مداحی است؛ تلاش برای ترویج سیره، سبک زندگی، اخلاق و آموزه‌های حضرات معصومین(ع) در جامعه از دیگر مسئولیت‌های مداحان است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام حسین(ع) امام زندگی انسانی و سعادت بخش است، خاطرنشان کرد: اباعبدالله(ع) شهید شد تا به بشریت برای همیشه تاریخ درس چگونه زیستن بیاموزد، امام حسین(ع) برای هدایت مردم و نجات انسان‌ها از جهل، سرگردانی و گمراهی شهید شد؛ امام حسین‏(ع) زنده جاویدی است که هر روز باید با او زندگی کرد، نه اینکه تنها در محرم و صفر به این وجود مقدس توجه داشت.
وی روشنگری جامعه را از دیگر مأموریت‌های مداحان برشمرد و با اشاره به جنگ روانی و دروغ پراکنی استکبار ابراز کرد: دروغ پراکنی و تحریف حربه قدیمی جریان استکبار است؛ به‌گونه‌ای که در صدر اسلام با فریبکاری و دروغ کاری کردند که در خصوص نماز خواندن امیرالمؤمنین علی(ع) به عنوان اولین مردی که به اسلام ایمان آورد، مردم شک می‌کنند!!
حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: اگر افشاگری‌ها و روشنگری‌های حضرت زینب(س) و امام زین العابدین(ع) نبودند، واقعه کربلا با تمام عظمتی که داشت توسط بنی امیه به گونه‌ای دیگر منتقل و تفسیر می‌شد؛ منتهی آن دو حضرت با سخنرانی‌ها، موضع‌گیری‌‎ها و تبیین‌گری نهضت نورانی عاشورا اجازه تحریف کربلا را ندادند.
وی ابراز کرد: هیئات و مداحان باید برای خود وظیفه زینبی و سجادی قائل باشند تا نام اباعبدالله(ع) برای همیشه در تمام عرصه‌ها بدرخشد؛ هیئات باید در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و غیره فعال باشند.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هیئات در عرصه سیاسی باید تبیین‌گر مسائل انقلابی و جهت‌گیری‌های رهبری معظم باشند، اظهار کرد: یک وجه نهضت عاشورا و راه اباعبدالله(ع) مقوله روضه خوانی و عزاداری است، امام حسینی واقعی فردیست که در عرصه‌های مختلف ادامه دهنده راه امام حسین(ع) باشد.
وی در بخش پایانی سخنان خود با ابراز تأسف از تلفات جانی و خسارات مالی قابل‌توجه به مردم مسلمان کشور افغانستان، عنوان کرد: ملت مسلمان افغانستان به سبب وقوع زلزله اخیر گرفتار مشکلات عدیده شده و به همراهی نیازمند هستند، خوب است هیئات مذهبی به میزان مقدورات در این حوزه فعال شوند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی همچنین هیئات مذهبی را به فعالیت‌های اجتماعی توصیه کرد و گفت: هیئات باید محل تعظیم شعائر الهی، خدمت و نوع دوستی باشند؛ هیئات تنها جایی برای اقامه عزای حضرات معصومین(ع) نیست بلکه در کنار آن باید در امور اجتماعی نیز پویا و فعال باشد و توجه به مشکلات اعضاء هیئت و تلاش برای رفع آن‌ها، تأمین جهیزیه، کمک به نیازمندان و مستضعفان و غیره از مواردی است که باید در هیئات مورد توجه قرار بگیرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی