پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۱۸

آغاز دومین دوره قرآن‌آموزی مهدالرضا علیه‌السلام در قم

دومین دوره پیش دبستانی مهدالرضا(علیه‌السلام) برای آموزش روخواني قرآن كريم به روش قصه، شعر و بازی، به كودكانِ پیش‌دبستانی در قم آغاز به کار کرد.

به گزارش آستان نیوز از قم مسئول کانون قرآنی خدمت رضوی محمدعلی اسدتاش گفت: آموزش‌های مهدالرضا علیه السلام با سبک جدید آموزش، با زبان بدن و به صورت قصه، شعر، بازی‌های کودکانه ارائه می‌شود، این روش آموزشی، توسط احمدرضا محسنی ابداع شده و از جذابیت‌های ویژه‌ای برخوردار است.

ایشان با اشاره به اعطاء گواهینامه مرکز قرآنی آستان قدس رضوی در دوره‌های پیش دبستانی (مهدالرضا علیه السلام) گفت: با آموزش تخصصی قرآن کریم در خصوص امتیازات دوره در سه مرحله؛ الف: آموزش تخصصی قرآن کریم از جمله توانایی روخوانی قرآن عثمان طه به لحن عربی و تجوید به روش آستان قدس رضوی، یادگیری حروف الفبا با روش غیر مستقیم (بازی و قصه...) حفظ تدبری سوره‌های جزء ۳۰ قرآن کریم. ب: تربیت اسلامی از قبیل: آشنایی عملی با آیات و احادیث، پرورش اخلاق نیکو و آشنایی با تعالیم دینی چهارده معصوم(ع) مناسبت‌های ملی و مذهبی، ج: علمی مهارتی شامل: دست‌ورزی، آشنایی با اعداد، آشنایی عملی با حروف، هنر و کاردستی و نمایش خواهد بود.

ایشان بیان داشت: کودکان مهد در قالب چند داستان، ابتدا با حروف و صداها آشنا شده و سپس قادر به شناسايي و نهايتاً خواندن آن‌ها مي‌شوند و در ادامه تركيبات و كلمه‌خواني را فرا گرفته تا به توانايي روخواني قرآن كريم با رعایت نکات تجویدی و لهجه قرآنی دست یابند.

وی گفت: در مهدالرضا‌(عليه السلام) به ديگر موضوعات مورد نياز كودكان هم با شيوه‌هايي شاد و جذاب، پرداخته مي‌شود. 

 ایشان در ادامه بیان داشت: در سال آموزشی ۱۴۰۲ / ۱۴۰۳ تعداد ۳۰۰ نفر از کودکان پیش دبستانی ثبت‌نام کردند و در ۹۰ جلسه آموزشی ۲ ساعته مجموعا ۱۸۰ ساعت دوره قرآن آموزی برای هر کدام از مهدهای پرورشی «مهدالرضا» علیه السلام در سطح قم در نظر گرفته شده است برگزار می شود. 

 اسدتاش با اشاره به برگزاري كلاس‌هاي قرآني(هفته‌اي سه روز در جلسات دو ساعته) گفت: در ۱۰ مسجد و حسینیه با پشتیبانی کانون‌های خادمیاری و با مدیریت مرکزی کانون قرآن خدمت رضوي استان قم اداره، تلاش شده است تا ضمن آموزش روخواني قرآن كريم به روش قصه و بازي، بعضي از سوره‌هاي كوتاه، آشنايي با آيات و روايات كاربردي و مناسبت‌های ملی و مذهبی و مفاهيم پيش دبستاني نیز به کودکان مهد آموزش داده شود. 

مسئول کانون قرآن خدمت رضوی با ابراز تشکر از همه فعالین مهدها گفت: اين دوره مانند یک دوره تحصیلی از مهر ماه۱۴۰۲ آغاز شده و تا خرداد سال۱۴۰۳ پایان می‌پذیرد.

وی گفت: هم اکنون ۱۴۰ هزار کودک پیش دبستانی در سراسر کشور تحت پوشش این طرح هستند، شهر مشهد و استان خراسان بالاترین آمار را داشته و طرح به صورت بین المللی و به چند زبان خارجی، ترجمه و در چند کشور در حال برگزاری می‌باشد.

ایشان یادآور شد: صدور مجوز قانونی این طرح آموزشی به سبک احمدرضا محسنی با تلاش مرکز قرآنی آستان قدس رضوی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال پیگیری است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی