پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۲۳

خدمتی برای همه / بهره‌مندی عموم مردم از امکانات ورزشی گسترده آستان قدس رضوی

اینکه آستان قدس رضوی، چهار مجتمع ورزشی مجزا با بیش از 25 هکتار مساحت را برای استفاده عموم مردم در نظر گرفته است، شاهدی است بر اینکه مقوله تربیت بدنی و سلامت جسمی، در رویکردهای عمومی این آستان، جایگاه ویژه ای دارد و حضور در این عرصه می‌تواند بستری مناسب برای ترویج فرهنگ، اخلاق و معنویت باشد.

به گزارش آستان نیوز، ورزش از نگاه آستان قدس رضوی یک حرکت ارزشی و توجه به فطرت پاک انسانی برای داشتن یک روح و جسم سالم است. در همین راستا موسسه تربيت بدنی آستان قدس رضوی با مساحتی قريب به 25 هکتار در چهار مجتمع فرهنگی ورزشی مستقل با داشتن بهترين اماکن ورزشی و تجهيزات روز ورزش، امروزه به يکی از مهمترين کانون های ورزشی و کسب سلامتی و نشاط تبديل شده است.

این موسسه علاوه بر در اختیار داشتن ورزشگاه مسقف 24 هزار نفری امام رضا علیه السلام، دارای 3 مجتمع آبی ، 20 سالن ورزشی و 20 زمین روباز دارای 25 رشته ورزشی ویژه آقایان و 19 رشته ورزشی ویژه بانوان است و روزانه بیش از 5000 نفر از امکانات ورزشی و خدمات این موسسه در حوزه ورزش استفاده می‌کنند.

مؤسسه تربیت بدنی در راستاي اهداف برنامه ريزي شده حول سه محور ورزش کارکنان و خانواده رضوی، ورزش حاشیه شهر مشهد و مناطق محروم و اثرگذاری فرهنگی در ورزش کشور، همه فعاليت‌هاي خويش را در چهار مجموعه ورزشي و در چارچوب پوشش همگاني و تخصصي متمركز کرده است.

 

مجموعه ورزشي شماره يك

اين مجموعه با مساحت حدود 11 هکتار در يكي از نقاط راهبردي شهر مشهد مقدس و با بهره مندي از نوين ترين تجهیزات روز به بهره برداري رسيده و كنار هم قرار گرفتن همه امكانات ورزشي، رفاهي و اداري مؤسسه تربيت بدني در چارچوب مجموعه شماره يك به جز ارائه خدمات مرسوم، فراسپهري بينظير را براي برگزاري تورهاي مدت دار تيم هاي حرفه اي فراهم آورده است.

 

مجموعه ورزشی شماره دو

این مجموعه با مساحت حدود 3 هکتار با الهام گرفتن از علایق بانوان به صورت اختصاصی در اختیار بانوان می باشد تا بانوان محترم بتوانند در محیطی امن به ورزش در بیش از 19 رشته آموزشی مورد علاقه خود بپردازند.

 

مجموعه ورزشی شماره سه (واقع در منطقه کم برخوردار شهرک شهید رجایی)

این مجموعه با مساحت حدود 6 هکتار به لحاظ توجه و توسعه ورزش حاشیه شهر مشهد بنا شده است و دارای سه زمین روباز چندمنظوره و یک مجتمع آبی می باشد که این مجتمع آبی علاوه بر استفاده از بروزترین تجهیزات تاسیساتی و ساختمانی دارای تخفیف دائمی 50 درصد نرخ مصوب برای عموم استفاده کنندگان است.

 

مجموعه ورزشی شماره چهار (واقع در منطقه کم برخوردار بلوار توس)

این مجموعه ورزشی با مساحت حدود 2 هکتار نیز به لحاظ توجه به ورزش مناطق محروم در منطقه توس در حال تاسیس می باشد که با راه اندازی این مجموعه ورزشی در آینده نزدیک با چهار زمین ورزشی مجهز و روباز و یک گود کشتی باچوخه، نرخ سرانه ورزش در این منطقه رشد چشم گیری خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی