پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۲۳

دوره آموزشی «نگارگری، گل و مرغ و تشعیر» در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می شود

دوره آموزشی «نگارگری، گل و مرغ و تشعیر» در چارچوب مدرسه پاییزی ملک در کتابخانه و موزه ملی ملک در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش آستان نیوز، این دوره آموزشی عملی با تدریس پریسا رحمانی مدرس و پدیدآور آثار هنری و مکتوب در زمینه هنرهای سنتی به ویژه نگارگری ایرانی، در 4 جلسه از پنج‌شنبه 4 آبان 1402 در کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در پایتخت آغاز خواهد شد.
تکنیک‌های مورد نظر در این دوره آموزشی نگارگری، گل و مرغ و تشعیر برپایه شیوه مرسوم در مکتب‌های اصفهان و تبریز بوده که از دوره صفوی آغاز شده است و دوره‌های بعد تا روزگار معاصر را نیز دربرمی‌گیرد.
استاد پریسا رحمانی، پیشینه 25 سال فعالیت پیوسته هنری در رشته‌های نگارگری، طراحی گل و مرغ، تذهیب و تشعیر را دارد و در دانشگاه‌ها، مراکز دولتی و آموزش عالی به آموزش هنرهای سنتی اشتغال دارد. این هنرمند همچنین در ده‌ها نمایشگاه فردی و گروهی داخلی و خارجی آثارش را به نمایش درآورده است.
وی کتاب «بررسی تاثير متقابل نگارگری اسلامي ايران و نقاشی دوران تيموريان هند» را نیز در سال 1397 شمسی نوشته و با همکاری انتشارات آرماندیس منتشر کرده است.
دوستداران حضور در این دوره آموزشی می‌توانند برای نام‌نویسی و دریافت آگاهی‌های بیشتر به سامانه مدیریت آموزشی ملک به نشانی «club.malekmuseum.org» مراجعه کنند.
این خبر حاکی است، مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به همت بخش پژوهش و آموزش خود برنامه‌های گوناگون؛ از دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های عملی تا نشست‌های علمی و تخصصی در گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی به ویژه با محوریت گنجینه ملک در ادوار مختلف برگزار می‌کند. 
شایان ذکر است، این مجموعه فرهنگی توسط حاج حسین آقا ملک در سال 1316 شمسی بر بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) وقف شده است و در حال حاضر به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سر در باغ ملی، خیابان ملل متحد(میدان مشق)» آماده خدمات‌رسانی به اهل علم و هنر است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی