پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۲۴

بازدید رئیس نمایندگی وزارت خارجه از دانشگاه علوم اسلامی رضوی

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور ضمن حضور در دانشگاه علوم اسلامی رضوی و بازدید از بخش های مختلف آن با رئیس دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش آستان نیوز، احمد معصومی فر، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور ضمن حضور در دانشگاه رضوی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر جهانگیری، رئیس دانشگاه دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از سوی مسؤلان دانشگاه نسبت به سابقه و فعالیت های بین المللی دانشگاه و پذیرش دانشجوی خارجی از کشورهای چین، اوگاندا، افغانستان، پاکستان، سوریه و دیگر کشورها بر حضور در عرصه بین الملل و تبلیغ در این زمینه و نیز ظرفیت و شرایط پذیرش دانشجوی خارجی تاکید شد.
  معصومی‌فر، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شرق کشور نیز در این جلسه ضمن خرسندی از حضور در این دانشگاه و آشنایی با ظرفیت های بین المللی آن، دیپلماسی علمی و فرهنگی را از اولویت‌های وزارت امور خارجه برشمرد.
در ادامه نیز به مباحثی همچون نقاط ضعف و قوت در عرصه فعالیت بین الملل و نبود اندیشه و تمهیدی راهگشا برای کیفیت مراکز علمی و آموزشی و نیز فعال سازی آنها در کشورهای هدف در کنار نیاز جدی به مبلغین زباندان اشاره شد.
در این جلسه با اشاره به افزایش تعداد شیعیان پس از انقلاب اسلامی در اندونزی و مالزی، پیشنهاد برگزاری سمینارهای خارجی در مشهد، تبدیل دیپلماسی زیارت به عنوان یکی از ماموریت‌های وزارت خارجه، تصویرسازی مناسب از مشهد و ایران و نیز فراهم شدن امکان بورسیه افراد مستعد و توانمند در کنار مطالعات پشتیبان دیپلماسی زیارت، مطالعات میان فرهنگی و بین دینی زیارت مطرح شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی