پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۲۴

بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی از موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی

به منظور آشنایی با آخرین دستاوردهای موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی در حوزه تحقیق و توسعه بذر، مهندس علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد كشاورزی از بخش‌های مختلف این موسسه دیدن کرد.

به گزارش آستان نیوز، این بازدید از بخش‌های مختلف موسسه بذر و نهال رضوی همچون آزمایشگاه بذر، گلخانه تحقیقاتی و طرح‌های در دست اجرا صورت گرفت.
 

معرفی ارقام جدید گیاهان زراعی
مدیر بخش فناوری و نوآوری بذر موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی درباره موضوعات مطرح شده در این بازدید اظهار کرد: این موسسه پس از 4 سال کار تحقیقاتی به سه رقم جدید گیاه زراعی شامل تریتیکاله، یولاف زراعی و چاودار زراعی دست پیدا کرده که کارهای مربوط به ثبت ارقام در دست انجام است.
دکتر رضا توکل افشاری گفت: با توجه به ایجاد زنجیره «از مزرعه تا سفره» در آستان قدس رضوی، ثبت و تولید غلات جدید با رویکرد توسعه سبد محصولات شرکت صنایع غذایی رضوی صورت گرفته است.
او ادامه داد: علاوه‌براین، مهندس مهاجر در جریان آخرین وضعیت طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی موسسه به همراه دستاوردهای حاصل از طرح‌های تحقیقاتی در زمینه تولید بذر گیاهان زراعی، نتایج تحقیقاتی صورت گرفته در حوزه پوشش بذر و همچنین دستاوردهای تحقیقاتی بذرهای سبزی و صیفی قرار گرفت.
 

کمک به ایجاد زنجیره نان در آستان قدس رضوی
مدیر بخش فناوری و نوآوری بذر موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی با اشاره به فعالیت این مجموعه در خصوص معرفی ارقام جدید گندم خاطرنشان کرد: بذر و نهال رضوی چندین طرح را در بخش تحقیق و توسعه بذر همچون ارزیابی و معرفی ارقام جدید گندم نان با پروتئین بالا در دست اجرا دارد که در این بازدید به صورت کامل ارائه شد.
او ادامه داد: با توجه به این‌که نان، قوت غالب مردم ایران را به خود اختصاص می‌دهد، در تلاش هستیم با معرفی ارقام گندم با بهره‌وری بالاتر، به سهم خود نقشی در ایجاد زنجیره نان در آستان قدس رضوی داشته باشیم.
توکل افشاری درباره زنجیره تولید نان تصریح کرد: در این زنجیره، موسسه دانش‌بنیان بذر و نهال رضوی و شرکت‌های کشاورزی رضوی، آرد قدس رضوی و صنایع غذایی رضوی مشارکت دارند و قرار است کشت ارقام گندم با کیفیت بیشتر با تاکید بر پروتئین بالاتر در دستور کار قرار بگیرد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی