پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۲۵

«سقاخانه»؛ تندیس منحصر به‌فرد جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)

همزمان با برگزاری آئین اختتامیه سومین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع)، از تندیس «سقاخانه»، به عنوان تندیس منحصر به فرد اهدایی به برگزیدگان این دوره از جشنواره رونمایی خواهد شد.

به گزارش آستان نیوز، این تندیس که به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و توسط کارگاه هنری مجموعه پنجره فولاد ساخته شده است، روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره رسانه ای بین المللی امام رضا(ع) رونمایی و عنوان یک نشان ویژه، به برگزیدگان اهدا خواهد شد. 
پس از بررسی طرح‌ها، آرایه‌ها و نمادهای برگرفته از معماری صحن های مختلف حرم مطهر رضوی، سقاخانه صحن انقلاب به عنوان یکی از بهترین عناصر تصویری و نشانه‌های اختصاصی بارگاه مطهر رضوی از منظر معنوی، هنری، هندسی و معماری انتخاب و به عنوان نماد تندیس سومین دوره جشنواره برگزیده شده است.
سقاخانه میانه صحن انقلاب اسلامی؛ مشهور به «اسماعیل طلایی» و خاطره سازترین سقاخانه حرم مطهر رضوی برای عموم زائرین و مجاورین است که سال 1143 قمری به دستور نادرشاه افشار ساخته شده است. تندیس ویژه جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) بر مبنای تصویر جدید و بازسازی شده این بنای زیبا و تاریخی، طراحی و از سه وجه بالایی و قندیل، قسمت پائینی و سنگی و قسمت میانی تشکیل شده است. 
در قسمت میانی تندیس، کاسه سقاخانه نیز با قابلیت افزودن گلاب و عطر به آن جانمایی گردیده است. تندیس ویژه سومین دوره جشنواره رسانه ای بین المللی امام رضا(ع) در ابعاد 30 سانتیمتر ارتفاع، 12 سانتیمتر قطر و از جنس رزین ساخته شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی