پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۲۵

حضور آستان قدس رضوی در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان

مدیرعامل به‌نشر( انتشارات آستان قدس رضوی) گفت: آستان قدس رضوی با ارائه 120 اثر به زبان‌های انگلیسی و عربی و فارسی در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان حضور دارد. 

 به گزارش آستان‌نیوز، حسین سعیدی در این باره گفت: در این دوره از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان، آستان قدس رضوی در کنار 60 ناشر فعال در غرفه جمهوری اسلامی ایران حضور دارد و به طور مستقیم آثار خود را به مخاطبان عرضه می‌کند.
وی ادامه داد: 120 اثر که اغلب آن‌ها به زبان انگلیسی و عربی  است در حوزه‌های مختلف کودک و نوجوان، دینی و مذهبی از  انتشارات به‌نشر و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.  هم چنین در این نمایشگاه به همت موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی کتاب‌های قرآن نفیس به خط ابراهیم سلطان و بایسنقر میرزا و تابلوهای هنری و زینتی به نمایش گذاشته شده است.
 

کتاب‌های کودک و نوجوان در صدر پرفروش‌ها
سعیدی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه، ۳۰ عنوان از کتاب‌های گروه کودک و نوجوان (کتاب‌های پروانه) انتشارات به‌نشر که به تازگی به زبان عربی و انگلیسی ترجمه شده است در کنار  کتاب‌های رمان، قرآن و ادعیه و... به صورت ویژه به مخاطبان معرفی و عرضه شده و مورد استقبال کتابخوانان این کشور قرار گرفته است، افزود: در روزهای ابتدایی این نمایشگاه، کتاب‌های «شبیه یوسف پیامبر» و «یک داستان دنباله دار» به زبان انگلیسی و مجموعه کتاب‌های«شکر خدا» به نویسندگی کلر ژوبرت به زبان عربی در شمار پر مخاطب‌ترین آثار به‌نشر در نمایشگاه کتاب لبنان قرار گرفته است.
 مدیرعامل انتشارات به‌نشر افزود: کتاب‌های «المشی و زیاره اربعین» و «الاسره فی رحاب القران و السنه» از بنیاد پژوهشهای اسلامی نیز در نمایشگاه کتاب لبنان با اقبال مخاطبان مواجه شده است.
وی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های جانبی در داخل و خارج از نمایشگاه با حضور میهمانانی از ایران همچون رونمایی ، جلسات نقد و بررسی کتاب و برگزاری کارگاه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های غرفه جمهوری اسلامی ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب لبنان را شامل می‌شود. در حاشیه نمایشگاه  نیز رایزنی و گفت‌وگو با ناشران و نویسندگان حاضر در نمایشگاه برگزار می‌شود. 
مدیرعامل انتشارات به‌نشر با اشاره به طراحی غرفه آستان قدس رضوی متناسب با سنت، فرهنگ و هنر ایران اظهار کرد: محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ ، مصطفی بیرم وزیر کار لبنان، شاعران و نویسندگان مطرح فلسطین، سوریه و لبنان، سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مدیران نمایشگاه های دوحه و عمان، وحید یامین‎ پورمعاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، زینب عرفانیان، حجت الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسین راجی و مرتضی قاضی از نویسندگان ایرانی، فروغ منهی؛ مادر شهیدان داوود، رسول و علیرضا خالقی‌پور و نیز اعضای سفارت ایران در لبنان از میهمانان حاضر در غرفه جمهوری اسلامی ایران بودند که از غرفه آستان قدس رضوی نیز بازدید کرده‌اند.
هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان از سوی اتحادیه ناشران لبنان و با حمایت و همکاری وزارت فرهنگ لبنان در مساحتی نزدیک به ۶هزار مترمربع با حضور 155 ناشر از 21 کشور از جمله ایران ، قطر، عمان، فلسطین، امارات، سوریه و عراق از ۲۱ مهرماه آغاز به کار کرده و تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی