پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

تولیت آستان قدس رضوی در جمع طلاب مدرسه علمیه الحجه(عج):
۱۴۰۲-۰۷-۲۶

ارتباط معنوی و توسل به امام زمان(عج) زمینه ساز موفقیت طلبه‌هاست

تولیت آستان قدس رضوی ارتباط معنوی و توسل به امام زمان(عج) را زمینه ساز موفقیت طلاب دانست.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام در مراسم بزرگداشت شهدای حوزه علمیه الحجه(عج) مشهد که در محل این مدرسه علمیه برگزار شد، با تجلیل از خاندان طباطبایی که بنیان گذار این حوزه علمیه بوده‌اند، اظهار کرد: خاندان جلیله طباطبایی حقیقتا شجره طیبه هستند، فضائل بزرگان این خاندان زبانزد عام و خاص در مشهد بوده و همواره عالمان، دانشمندان و متدینین برجسته‌ای در دامان این خاندان پرورش یافته‌اند.
وی با اشاره به مبارزات سیاسی خاندان طباطبایی در دوران طاغوت پهلوی، ابراز کرد: در دوران پهلوی اختناق و خفقان و ظلم‌های ساواک به گونه‌ای بود که حتی در جمع‌های دوستانه و اقوام نیز کسی جرأت نداشت کلمه‌ای بر زبان جاری کند؛ در چنین دورانی خاندان طباطبایی شجاعانه و مردانه وارد میدان مبارزه با طاغوت و نشر معارف اسلامی و اهل بیت(ع) شدند.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به «حدیث عنوان بصری» از امام صادق(ع)، آن را دستور العملی ارزشمند برای طلاب و پژوهندگان طریق علم دانست و گفت: بر اساس این حدیث علم نوری است که خداوند در دل هر که بخواهد قرار می‌دهد و حقیقت علم در عبودیت نهفته است؛ پس اگر انسان در پي دانش است، ابتدا باید جوهره بندگي را به دست آورد و فهم را از خداوند بطلب تا به او بفهماند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با نکوهش ریاکاری، ابراز کرد: ریاکاری موجب خسران دنیا و آخرت بوده و منشأ آن رذایلی همچون خودبرتربینی و تکبر است، ریا با اخلاص و تقرّب الی الله منافات دارد و در اسلام بسیار مذموم است.
حجت الاسلام والمسلمین مروی همچنین به اهمیت مطالعه زندگی نامه علمای بزرگ اسلام تأکید و ابراز کرد: زندگی علمای بزرگ در حقیقت تجلی آیات قرآن و روایات معصومین(ع) و منبع الهام‌بخش ارزشمندی است، زندگینامه علمای بزرگ و برجسته تأثیر فوق‌العاده‌ای بر تسهیل طریق کسب دانش و اصلاح سبک زندگی‌ انسان دارد.
تولیت آستان قدس رضوی همچنین طلاب جوان را به تقویت ارتباط و توسل به امام زمان(عج) توصیه کرد و گفت: طلبه‌های جوان از همان ابتدای ورود به حوزه علمیه باید به ارتباط معنوی و توسل به امام زمان(عج) انس بگیرند و همواره به یاد آن حضرت باشند و حضرت را بر تمام اعمال و رفتار خود ناظر بدانند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی