پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

روایتی از حضور دانش آموزان مدارس امام رضا(ع) در اجتماع مردمی حرم مطهر رضوی 
۱۴۰۲-۰۷-۲۶

فریاد دانش آموزان امام رضایی علیه اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی 

همه به صحنه آمدند. پیر و جوان، خرد و کلان با بغض و اشک و مشت‌های گره کرده با فریادهای «مرگ بر آمریکا» و «ننگ بر اسراییل» در صحن قدس صحن و سرای امام هشتم(ع) تا روز تاریک و ننگین رژیم غاصب صهیونیستی را به همه عالم اعلام کردند. 

به گزارش آستان نیوز، این بار نیز دانش آموزان دختر و پسر مدارس امام رضا(ع) برای اعلام برائت از دشمنان و هبستگی و همدردی با مادران و کودکان شهید و داغدیده فلسطینی به سیل خروشان مردم سوگوار مشهدالرضا(ع) در حرم مطهر رضوی پیوستند.  
 

روز عزاست امروز
امروز، روز عزاست. قیامتی در دل‌های به خون نشسته زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی برپاست. با دستی پرچم فلسطین را می‌گردانند و دست دیگر را مشت کرده و روز ننگ و شرم انسانیت را فریاد می‌زنند. نوحه خوان با بُغضی در گلو، اما حماسی می‌سراید:  آی دنیا دل من مثل این خانه‌ها ویران است ... مثل آن مادر پسر مرده ... آن ندای حقوق بشر چه شد ... عمر این ظلم رو به پایان است ... 
دختران و پسران دانش آموز مدارس امام رضلا(ع) در اجتماع بزرگ مردمی مثل موج در جوش و خروش بودند. گروهی همراه با جمعیت شعار می‌دادند. گروهی پرچم ایران و فلسطین را در هوای حرم پرواز می‌دادند و خیلی‎ها گوشه چادر مشکی پناه گرفته بودند و دل به نوای مداح سپرده و بر این غم غظما اشک می‌ریختند. 
 

دعا برای پیروزی 
یکی از پسرهای دبیرستانی به نشانه حمایت از پسران فلسطینی چفیه‌ای مشکی به صورتش بسته و پرچم ایران را همراه حاضران می‌گرداند. از او درباره این دادخواهی ها می‌پرسم. می‌گوید: ما یک ملت هستیم. امت واحده اسلامی. فقط در دو نقطه جغرافیایی زندگی می‌کنیم. وقتی قبله و آیین و اعتقادات ما یکی است، یک‌دل و همدرد آنها هستیم. ما امروز در ساعت درس و مدرسه به حرم امام رضا(ع) آمدیم که بگوییم: ما از کنار امام رضا(ع) برای شما که در آن سوی مرزهای ما برای آزادی مردم و استقلال سرزمین پدری‌تان می‌جنگید از ته دل دعا می‌کنیم. 
 

به کدامین گناه می‌میرند؟! 
گوشه دیگری از صحن قدس، محل اجتماع دختران مدارس امام رضا(ع) است. از دانش آموزی که پرچم سبزی شبیه بیرق بارگاه نورانی امام رئوف بالای دست گرفته، دلیل حضورش را پرسیدم. در جواب گفت: ما دانش آموز مدرسه امام رضا(ع) هستیم. 
امروز که روز ماتم و عزای مسلمانان و همه انسان‌هاست، به حرم مشرف شدیم که با هر چه در توان داریم، غم و خشم و رنج خودمان را از کشتار بی‌رحمانه انسان‌ها، به‌خصوص کودکان بی گناه غزه نشان دهیم. چرا باید بچه‌های هم‌سن و سال ما را که در کشور خودشان زندانی شدند، یتیم شدند، تشنه و گرسنه هستند، این طور وحشیانه بکشند؟! از خدا و امام رضا(ع) می‌خواهم که فرج امام عصر(عج) را هر چه زودتر برسانند تا بیشتر از این خبرهای تلخ مرگ کودکان و همین طور پدر و مادرهای‌شان را نشنویم.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی