پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی انجام شد؛
۱۴۰۲-۰۷-۲۶

رونمایی از مستند «شکوه ارادت»؛ روایتی از محبت به امام رضا(ع) در سرزمین‌ آناتولی

طی آیینی به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی مستند «شکوه ارادت»، روایتی از محبت به امام رضا(ع) در سرزمین‌ آناتولی رونمایی و اکران شد.

به گزارش آستان نیوز، یکی از رویدادهای جانبی سومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع) اکران آثار ارسالی به این جشنواره است در همین راستا، عصر امروز ۲۶ فروردین  از مستند "شکوه ارادت" با حضور محمدی نجات، کارگردان این مستند در سینما پارک بازار رونمایی شد.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در این مراسم ضمن تسلیت اتفاقات روز گذشته و حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع فلسطین گفت: امت اسلامی این اقدام را محکوم می‌کنند.
محسن هوشمند بیان کرد: یکی از رویکردهای جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) که در دوره نخست باید مورد توجه قرار می گرفت، جلوه‌هایی از عشق و اردات به امام رئوف(ع) بود که کمتر به آن توجه شد.
وی ابراز کرد: با همین نگاه مستند شکوه ارادت توسط مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تولید شد که در قالب این اثر حدیث دلدلگی به امام رئوف(ع) و اعتقادات مردم آناتولی روایت شده است.
 

ضرورت وحدت امت اسلامی
کارگردان این مستند نیز در ادامه این مراسم به اتفاقات اخیر و مظلومیت مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: اتفاقاتی که طی چند روز اخیر در فلسطین و غزه رخ داده است، بیش از پیش حساسیت و ضرورت وحدت اسلامی را به امت اسلامی متذکر می‌شود.
محمدی نجات ادامه داد: اگر با هم متحد و همراه باشیم کمتر مستکبری جرات می‌کند نیات شیطانی خود را بر جامعه مسلمان جهان به نمایش بگذارد از همین رو باید بیشتر نقاط اشتراکات را بشناسیم.
وی یکی از نقاط اشتراک را محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ذکر کرد و گفت: همان گونه که در فرازی از زیارت جامعه کبیره نیز آمده است،  چند دستگی در جامعه اسلامی با دوستی با اهل بیت(ع) از بین می‌رود که بی شک با وحدت و همدلی دیگر شاهد فجایعی مثل فاجعه غزه نیستیم.
محمدی نجات در ادامه ضمن تقدیر از پژوهشگران بنیاد پژوهش هاس اسلامی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: در ساخت این مستند از بسیاری از مقالات و نوشته های این پژوهشگران استفاده کردم.
به گفته وی ما به عنوان شیعه که داعیه دار ظهور هستیم به وحدت و همدلی بیشتری نیاز داریم و در واقع این وحدت  زمینه‌ساز ظهور ولی عصر(عج) است. اگر به دنبال ظهور حضرت حجت(عج) هستیم باید در پی اتحاد بین مسلمین  باشیم.
این کارگردان همچنین خاطر نشان کرد: این وحدت با شناخت بیشتر نسبت به هم حاصل می‌شود، شاید باور نمی کردیم که ترک‌های آناتولی چقدر تحت تاثیر حضور امام رضا(ع) در خراسان قرار گرفتند. مردم این منطقه امام رضا(ع) را ولی نعمت خود می‌دانند و اذعان دارند ایمان و اسلامشان تحت تاثر محبت ایشان شکل گرفته است.
 

تولید آثار رضوی مصداق احیای امر اهل بیت(ع) است
معاون بین الملل آستان قدس رضوی از دیگر سخنرانان این مراسم نیز ضمن تسلیت به محضر ولی عصر (عج) برای شهدای فلسطینی آرزوی حشر با اهل بیت و برای مجروحان شفا خواستار شد.
حجت الاسلام مصطفی فقیه اسنفندیاری، تصریح کرد: اسرائیل و رژیم صهیونیستی از آغاز در تعاملاتش از آغاز تا کنون در تمامی برخوردهایی که داشته بر راهبردهایی تکیه داشته که با حمله حماس به مواضع اسرائیلی تمامی ساختارش در هم کوبیده شد.
وی ابراز کرد: تمامی اهل رسانه باید از  هنر و ابزار رسانه استفاده کنند و به انجام تحقیق پژوهش و کار در این خصوص بپردازند.
حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری در ادامه به مستند شکوه ارادت اشاره کرد و افزود: اگر جمله کوتاهی را بخواهیم در مدح این مستند بگویم این است امام رضا(ع) در حدیث شریف احیای امر اهل بیت (ع) می‌فرمایند: خداوند، رحمت کند آن بنده ای را که امر ما را زنده کند!». گفتم: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردمْ زیبایی های گفتار ما را می‌دانستند، از ما پیروی می کردند»
وی ابراز کرد: شما مشمول دعای ابدی حضرت هستید زیرا آنچه از تخصص و فضل و هنر داشتید در احیای امر اهل بیت(ع) به کار بردید و این مهم از مصادیق احیای امر است.
معاون بین الملل آستان قدس رضوی تصریح کرد: شاید برخی از دانشجویان اطلاعی نداشته باشند سلسه سادات رضوی در چه مناطقی هستند، متاسفانه ما در مطالعات مربوط به سیره رضا(ع) در خود مشهد هم گرفتار غبار غفلت شده ایم و حتی در حوزه های علمیه نیز این مهجوریت وجود دارد. 
وی ابراز کرد: این مستند با بن مایه‌های دقیق ساخته شده است و مختصات و برجستگی‌های یک اثر فاخر را داراست.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی