پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۲۷

تامین گوشت مهمانسرای حضرت رضا(ع) توسط واحدهای دامپروری شرکت کشاورزی رضوی

سرپرست شرکت کشاورزی رضوی از تامین گوشت مهمانسرای حضرت رضا(ع) توسط واحدهای دامپروری این مجموعه خبر داد و گفت: در راستای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران رضوی، از با کیفیت‌ترین دام‌های سبک پرواری در دامپروری‌های رضوی برای اطعام در مهمانسرا استفاده می‌شود.

محمدباقر قناد طوسی در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: در شرکت کشاورزی رضوی طی ۶ ماه نخست امسال، بیش از 1800 دام سبک با وزن 88 هزار کیلوگرم کشتار و گوشت استحصالی از آن به مهمانسرای حرم مطهر رضوی ارسال شده است.
او ادامه داد: در مدت مشابه سال گذشته نیز تعداد 1133 راس دام سبک با متوسط وزن ۶۴ کیلوگرم کشتار شد که گوشت استحصالی در اختیار مهمانسرای حضرت رضا(ع) قرار گرفت.
سرپرست شرکت کشاورزی رضوی با بیان این‌که در کشتارگاه این شرکت روزانه به طور میانگین حدود 200 راس دام سبک کشتار می‌شود، افزود: گوشت تولیدی توسط نماینده دامپزشکی که به عنوان مسئول فنی و بهداشتی در کشتارگاه حضور دارد، به صورت روزانه بازدید می‌شود و گوشت از لحاظ کیفیت، بهداشت و سلامت مورد بررسی و تایید قرار می‌گیرد.
او ادامه داد: حتی سالن کشتارگاه به همراه تمام تجهیزات مورد استفاده، با مواد بهداشتی و آب گرم به صورت کامل شسته و ضدعفونی می‌شود.
قناد طوسی درباره ویژگی دام‌هایی که برای کشتار می‌روند، خاطرنشان کرد: بره‌های نر ارسالی به مهمانسرای حضرت رضا(ع) باید سالم و دارای وزنی مناسب حدود 50 الی 65 کیلوگرم برای عرضه باشند.
او ادامه داد: این دام‌ها همچنین باید سالم و عاری از هر نوع بیماری بوده و دوره واکسیناسیون آن‌ها به اتمام رسیده باشد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی