رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به استقبال گسترده اهالی رسانه از سومین جشنواره بینالمللی رسانه ای امام رضا(ع)، از راهیابی 3هزار و751 اثر به مرحله پایانی این دوره خبر داد.
مشارکت گسترده اهالی رسانه در جشنواره بینالمللی رسانه ای امام رضا(ع) / راهیابی 3751 اثر به بخش پایانی
به گزارش آستان نیوز، محسن هوشمند در آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره بینالمللی رسانهای امام رضا(ع) که صبح امروز ۲۷ مهرماه با حضور تولیت آستان قدس رضوی در محل سالن نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد، به اهداف این جشنواره اشاره کرد و ارتقای کمی و کیفی محصولات رسانه ای با مضامین رضوی، شناسایی، شبکه سازی و تعامل بیشتر با تولید و توزیع کنندگان بین المللی محتوای رسانه ای مرتبط با فرهنگ و سیره رضوی، تعمیم و گسترش تولیدات رسانه ای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانه ها و به ویژه رسانه های نوین و... را از جمله اهداف این جشنواره دانست.
وی، همچنین به محورهای موضوعی جشنواره اشاره کرد و خدمت رضوی، هویت مشهدالرضا، سیره رضوی، زائر و زیارت رضوی، جهاد تبیین و وقف و نذر رضوی را از جمله این محورها برشمرد.
مدیر مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در ادامه گفت: سومین دوره از جشنواره بینالمللی رسانهای امام رضا(ع) در بخشهای رسانههای خبری و تحلیلی، رسانههای مجازی، رسانههای صوتی و تصویری، عکس و گرافیک، مقاله، رساله و پایاننامه، بخش پویش مردمی و نشر محتوای رضوی در شبکههای اجتماعی و بخش بین الملل برگزار شد.
هوشمند تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره را 1837 نفر اعلام کرد افزود: بیشترین شرکتکنندگان از استانهای خراسان رضوی، تهران و اصفهان بودند و تعداد 3751 اثر از آثار ارسالی انتخاب شد و در بخشهای رسانههای خبری و تحلیلی، صوتی و تصویری، رسانههای مجازی وعکس و گرافیک به مرحله داوری رسید.
وی به رویدادهای جانبی این جشنواره اشاره کرد و افزود: برپایی کارگاههای آموزشی در حوزه رسانه، برگزاری نشست تجلیل از خادمیاران رسانهای در شهرهای مشهد، کرج، سبزوار، بوشهر و شیراز، برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده عکس و گرافیک در مشهد و اکران عمومی آثار برگزیده تصویری در سینماهای مشهد از رویدادهای جانبی این جشنواره بود.