پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

مدیر انتشارات جمال:
۱۴۰۲-۰۷-۲۸

سوالات دینی کودکان باید به درستی پاسخ داده شود

مدیر انتشارات جمال در نشست هم‌اندیشی فلسفه اسلامی برای کودکان (فابک) در مشهد گفت: کودکان ذهن پرسشگری دارند، سوالاتی بسیاری در مورد  خدا و دین اسلام می پرسند. باید به پرسش های کودکان پاسخی درست داد تا آن‌ها به این باور برسند که اسلام برای سوالات آن‌ها پاسخ مناسب دارد.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سبحانی نسب در نشست هم‌اندیشی فلسفه اسلامی برای کودکان (فابک) که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجمع عالی علوم انسانی اسلامی، روز پنج شنبه ۲۷ مهر با حضور استادان فلسفه اسلامی متخصصان عرصه ادبیات داستانی و کارشناسان تعلیم و تربیت در بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد تصریح کرد: براساس دیدگاه علامه طباطبایی، فلسفه همان توحید است  که با توجه به وضعیت فعلی کشور ضرورت تبیین این موضوع را در میان آحاد جامعه احساس می‌کنیم.
مدیر انتشارات جمال با بیان اینکه بیشترین سوالات کودکان درباره خداست، اظهار کرد: «کتاب خداشناسی قرآنی کودکان» نوشته غلامرضا حیدری ابهری به 40 پرسش مهم و اصلی مربوط به خدا پاسخ می دهد این کتاب به بیان معارف ناب قرآنی تکیه دارد که با ادبیات ویژه کودک و نوجوان نگارش یافته است. این کتاب با استقبال خوب مخاطبان تاکنون در 47 نوبت تجدید چاپ شده است. 
مدیر انتشارات جمال با بیان اینکه نیاز جامعه اسلامی  در اماکن مختلف حتی در مدارس، تبیین و تشریح صحیح از جهان بینی توحیدی است که این نیاز نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام احساس می‌شود، افزود: در مواجه با کودکان در کشورهای مختلف متوجه شدیم که ما آن‌طور که شایسته است نتوانسته‌ایم خدا را به کودکان معرفی کنیم. خدا از دسترس کودکان دور کردیم و آنقدر از جهنم  و زشتی گناه و عواقب آن برایشان گفته‌ایم که کودکان احساس می‌کنند که نمی‌توانند ارتباط صمیمانه‌ای با خداوند داشته باشند.
وی تصریح کرد: در گذشته شاهد بودیم که در موضوع فلسفه غرب، روی تغییر عقاید و باورهای کودکان تلاش می‌شد؛ اما اکنون با ترویج سبک زندگی جذاب از طرق مختلف بازی ، سرگرمی نمایش فیلم و کارتون، کودکان را علاقه‌مند به سبک زندگی غربی می‌کنند. با توجه به ترویج سبک زندگی جذاب برای کودکان اگر بخواهیم هر باوری که این سبک زندگی را به چالش می‌کشد بازگو کنیم، به طور قطع کودک باور را کنار می‌گذارد و سبک زندگی را انتخاب می‌کند. از همین رو باید قبل از اینکه وارد تربیت فلسفی به معنای آموزش فلسفه به کودکان شویم باید به دنبال تربیت عقلانی کودک باشیم. 
حجت الاسلام سبحانی نسب تاکید کرد: در حال حاضر نیاز جهان اسلام این است که دین اسلام به عنوان یک دین خردورزانه به صورت صحیح برای کودکان تبیین شود. کودکان سوالات زیادی در مورد  خدا، دین و اسلام دارند که اگر این سوالات به درستی پاسخ داده نشود ،کودکان احساس می‌کنند که اسلام برای آنها پاسخی ندارد و از همین رو باید معارف عقلانی و خردورزانه به کودکان ارائه شود. باید ذهن و قلب کودک را به درستی با خدا آشنا کرد. تصویری درستی از خدا برای کودکان ارائه کنیم تا قلب کودک عاشق خدا شود. 
وی یادآور شد: تاکنون 400 عنوان کتاب توسط انتشارات جمال منتشر شده که از این تعداد 100  اثر به زبان عربی تالیف شده و 40  اثر به زبان انگلیسی ترجمه شده است و آثاری نیز  به 13 زبان مختلف منتشر شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی