پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۷-۲۹

برگزاري آيين معارفه دانشجويان ورودي 1402 واحد خواهران دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع)

آيين معارفه و استقبال از دانشجويان ورودي جديد سال 1402 واحد خواهران دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) با حضور بيش از 700 دانشجوي نوورود از 15 رشته تحصيلي، هيئت رئيسه، مديران، اساتيد و اعضاي هيئت علمي گروه هاي آموزشي برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، مدرس كشوري دوره هاي توانمندسازي در آيين معارفه و استقبال از دانشجويان ورودي جديد سال 1402 واحد خواهران دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) كه در اردوگاه ثامن الائمه (ع) مشهد مقدس برگزار شد، با بيان اينكه عمر انسان زماني است كه در اختيار دارد، گفت: عمر آدمي بزرگ‌ترين نعمت و گرانبهاترين سرمايه و مغتنم‌ترين فرصتي است كه خداوند متعال به او عنايت كرده است، تا انسان با استفاده از اين فرصت طلايي بتواند راه كمال را طي كند.
استاد جليل معمارياني، با استناد به آيات نوراني سوره والعصر، خاطرنشان كرد: خداوند در ابتداي اين سوره مباركه، به زمان قسم ياد مي‌كند تا هشداري براي بندگان باشد كه قدر عمر خود را بدانند و متوجه باشند كه اگر چنين نكنند مشمول خسران عظيم مذكور در اين سوره مباركه خواهند شد.
وي ادامه داد: اگر متوجه شويد كه در يك آزمون مهم مانند كنكور چند دقيقه ديرتر دفترچه سوالات را در اختيار شما قرار داده اند احساس خسارت در سرنوشت مي كنيد چون ارزش آن دقيقه ها براي شما روشن است؛ در حالي كه تمام دقيقه هاي زندگي ما اين گونه است و اگر آن را از دست دهيم دچار خسارت خواهيم شد.
استاد معمارياني خطاب به دانشجويان جديدالورود گفت: سعي كنيد در همين ابتداي ورود به دانشگاه وضعيت فعلي و پارامترهاي وجودي خود را از نظر وجدان، انگيزه، اراده، تعهد، تمركز، حيا، عفت، پشتكار، ايمان، نظم، عبوديت، جامعيت و... اندازه بگيرد و بعد از چهار سال كه دوران كارشناسي را به اتمام رسانديد، مجدد اين مؤلفه ها را مورد سنجش و ارزيابي قرار دهيد و بررسي كنيد كه اين شاخص ها تنزل داشته يا رشد كرده است.

تجربيات ديگران، سرمايه رايگان
اين استاد دوره‌هاي توانمندسازي با اشاره به ضرورت استفاده و بهره مندي از تجربيات ديگران كه سرمايه رايگاني است كه مي توانند افراد به دست آوردند، گفت: امام علي(ع) در ارتباط با اهميت استفاده از تجربيات ديگران مي فرمايد: «عقل، حفظ و نگهدارى تجربه ها است». بر اساس سخن امام(ع)، زندگى چيزى جز تجربه نيست و انسان عاقل به جاى اينكه همه چيز را خودش تجربه كند و ضايعات و مشكلات آن را بپذيرد، از تجارب ديگران استفاده مى كند و نتايج تجربيات آن ها را در اختيار مى گيرد، بى آنكه هزينه اى براى آن بپردازد.
وي افزود: انسان با استفاده از تجربه ديگران مي تواند راه صحيح مواجهه با حوادث آينده را پيدا مي كند و در موارد مشابه گرفتار خطا نشود.
استاد معمارياني در ادامه سخنانش با بيان اينكه سوال كردن و پرسش كليد تفكر است، ادامه داد: تفكر مقدمه شناخت است و شناخت موجب احساس و بصيرت در انسان خواهد شد و تركيب اين ها با هم منجر به خودآگاهي مي شود.
به گفته اين مدرس دانشگاه، انسان تنها مخلوقي است كه در فرآيند از بودن تا شدن مي تواند مداخله كند، لذا عظمت انسان بستگي به انتخاب هاي آگاهانه او دارد.

مدرس دوره‌هاي توانمندسازي عنوان كرد: با استفاده از مهارت تفكر فعال، گوش دادن مؤثر، طرح سوال و پيش خواني مباحث درسي، مرور و جمع بندي مباحث طي 24 سال اول بعد از هر كلاس مي توان يادگيري خود را تقويت كرد.
در ادامه اين مراسم با حضور دكتر محمد قربان زاده، معاون آموزش و تحصيلات تكميلي، دكتر قاسم صادقي بجستاني، معاون پژوهش و فناوري و دكتر مهدي اصفهاني، معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه؛ دانشجويان جديدالورود با مقررات و قوانين آموزشي و انتخاب واحد، فعاليت‌هاي پژوهشي و عضويت در كتابخانه و مركز اطلاع‌رساني دانشگاه و فعاليت‌هاي كانون هاي فرهنگي و انجمن‌هاي علمي و برنامه‌هاي اردويي آشنا شدند.

 تقدير از دانشجويان نخبه دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع)
همچنين در ادامه آيين معارفه دانشجويان ورودي جديد، از تلاش‌هاي دانشجويان نخبه دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) «فاطمه مرادزاده»، «فاطمه رهبري» و «زينب دليري» كه در بيست و هشتمين مرحله نهايي المپياد علمي دانشجويي كشور موفق به كسب رتبه هاي تك رقمي در رشته هاي روانشناسي و الهيات و معارف اسلامي شده بودند و «سيده انسيه غيور»كه در مسابقات ملي- بين المللي كن ست موفق به كسب رتبه اول در كلاس علمي اكتشافي و رتبه سوم در كلاس ماهواره هاي سنجشي-ارتباطي شده بود، تجليل شد.
آشنايي به رشته‌هاي تحصيلي و فرصت‌هاي شغلي آن
در بخش دوم اين مراسم كه بعد از صرف ناهار برگزار شد، دانشجويان به تفكيك گروه هاي آموزشي گرد هم آمدند و با حضور مديران گروه هاي آموزشي و اعضاي هيئت علمي، دانشجويان ضمن آشنايي با رشته تحصيلي خود، با بازار كار و فرصت‌هاي شغلي رشته، وضعيت ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر و برنامه درسي  خود آشنا شدند.
عضويت در كانون‌هاي فرهنگي و انجمن هاي علمي همچنين در اين برنامه اردويي، غرفه‌اي در اختيار هر يك از كانون هاي فرهنگي و انجمن هاي علمي قرار داده شده بود تا دانشجويان ورودي بر اساس رشته تحصيلي و علايق و استعدادهاي خود در هر يك از كانون ها و انجمن هاي دانشگاه عضو شوند.
پايان بخش آيين معارفه و اردوي دانشجويان ورودي جديد سال 1402  واحد خواهران دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) برگزاري مسابقات فردي و گروهي ورزشي بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

انسان معاصر تشنۀ گفتمانی است که بتواند عدالت حقیقی را تأمین نماید
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نسخه کامل‌ و‌ اجرایی عدالت در کلام حضرت رضا(ع) و اهل بیت(ع) ارائه شده، گفت: انسان…

تلویزیون اینترنتی