پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

توسط سخنران حرم مطهر رضوی تبیین شد؛  
۱۴۰۲-۰۸-۰۲

هشت توصیه امام عسکری(ع) به شیعیانَ 

کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی همزمان با سالروز میلاد امام عسکری(ع) هشت توصیه مهم آن حضرت به شیعیان را تبیین شد. 

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر فرجام در ویژه برنامه سالروز میلاد ابوالمهدی(عج) حضرت امام حسن عسکری(ع) که ظهر امروز سه شنبه 2 آبان ماه در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به حدیثی نورانی از این امام همام، هشت توصیه مهم ایشان به شیعیان را تبیین کرد.
وی تصریح کرد: امام عسکری(ع) در بخش اول این حدیث شیعیان را به هشت فضیلت سفارش کرده‌اند که اولین آنها «رعایت تقوای الهی و پرهیزکاری» در دین است و معنای آن خدا ترسی و خود کنترلی است لذا رعایت احتیاط در مسائل دینی و اخلاقی، انسان را در مسیر سعادت قرار می‌دهد. 
این کارشناس دینی اظهار کرد: دومین توصیه امام عسکری(ع) در این حدیث نورانی «ادای امانت» است. ایشان توصیه کرده‌اند که امانت را خواه صاحب آن نیکوکار و یا یا بدکار باشد، باید به او برگرداند و رعایت این امر را از صفات برجسته شیعیان برشمرده‌اند. 
وی افزود: «طول السجود» یعنی انجام سجده‌های طولانی در پیشگاه خدا و « الاجتهاد لِله » یعنی اینکه هر تلاشی که انسان در زندگی انجام می‌دهد باید برای رضای خدا باشد، از دیگر توصیه‌های امام یازدهم به شیعیان است.
حجت‌الاسلام فرجام بیان کرد: یکی دیگر از توصیه‌های امام عسکری(ع) به شیعیان «صِدق الحدیث» یعنی راستگویی است. صداقت در گفتار و دوری از دروغ یک امتیاز و فضیلت بزرگ برای انسان محسوب می‌شود و از منظر این امام همام شیعیان باید به این صفت نیکو آراسته باشند. 
وی عنوان کرد: آن حضرت همچنین بر «حُسن الجوار» یعنی همسایه‌داری نیکو و داشتن رفتاری مناسب و خوش اخلاقی با با همسایه‌ها و تکریم و رعایت حقوق آنها تاکید داشتند و آن را از جمله ویژگی‌های شیعیان برشمرده‌اند. 
این کارشناس مذهبی در ادامه به توصیه‌های آن حضرت در خصوص معاشرت نیکو با مخالفان اشاره و بیان کرد: امام عسکری(ع) به شیعیان در ارتباطات با مخالفان توصیه می‌کردند که با آنها نماز بخوانید، در تشییع جنازه آنها شرکت کنید، به عیادت مریض‌های آنها بروید و حقوق آنها را ادای کنید چرا که این اقدامات باعث جذب آنها به دین اسلام می‌شود. 
گفتنی است؛ قرائت زیارت امین الله با نوای علی علیمردانی، دکلمه خوانی با موضوع میلاد امام عسکری توسط دکلمه خوان نوجوان سید علی اسماعیلی،  مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداح اهل بیت(ع) توسط  محمد جعفرنژاد از دیگر برنامه‌های روز میلاد امام عسکری(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی