پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

سخنران حرم مطهر رضوی: 
۱۴۰۲-۰۸-۰۲

تربیت شاگرد و مبارزه با اندیشه‌های انحرافی از مهمترین اقدامات امام عسکری(ع) بود

سخنران حرم مطهر رضوی تربیت شاگرد و مبارزه با اندیشه‌های انحرافی را از مهمترین اقدامات امام عسکری(ع) در طول دوران امامت ایشان معرفی کرد. 

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی دهشت در ویژه برنامه شام میلاد امام عسکری(ع) که امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: امام هادی(ع) و فرزندشان امام حسن عسکری(ع) به خاطر شدت ترسی که دشمن از وجود این دو امام بزرگوار داشتند، آنها را در سامرا که یک منطقه نظامی بود محصور کرده بودند. 
وی تصریح کرد: در این منطقه نیز آن دو امام همام سخت تحت مراقبت بودند و ارتباطات ایشان به شیعیان نیز بسیار محدود شده بود ولی این شرایط مانع از انجام رسالت آن بزرگواران که هدایت جامعه بود نشد و آنها به شیوه های گوناگون دعوت کننده مردم به سبیل حق بودند. 
این کارشناس دینی افزود: امام عسکری(ع) در زمان امامت خود گاهی در غالب نامه توصیه هایی را به یاران و شیعیان خود می نوشتند. از جمله نامه ای که در آن برخی از ویژگی ها را برای آنها معرفی کرده اند که متن این نامه در کتاب تحفل العقول آمده است. 
وی ابراز کرد: امام عسکری(ع) در این نامه یکسری ویژگی هایی برای دوستان  خود تعریف کرده آمد از جمله اینکه آنها اهل استبصار در دین هستند یعنی بصیرت در دین دارند. 
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: کسی که می خواهد حقیقت دین را دریابد باید اهل بصیرت باشد تا به سعادت برسد وگرنه گمراه خواهد شد. 
وی اضافه کرد: دومین ویژگی که امام عسکری(ع) در این نامه برای دوستان خود بیان کرده اند، این است که آنها متمسک و چنگ زننده به حق هستند و از صراط مستقیم منحرف نمی شوند و در راه حق شک و رِیبیدر دل ندارند. 
حجت الاسلام والمسلمین دهشت اظهار کرد: امام عسکری(ع) یکی دیگر از ویژگی های شیعیان را نداشتن پناه گاهی جز اهل بیت(ع) معرفی کرده اند.
گفتنی است؛ قرائت زیارت امین الله با نوای گرم ذاکر آل الله؛ مرتضی اسلامی نژاد، دکلمه خوانی دکلمه خوان نوجوان؛ امیر عباس احمدی و قرائت دعای توسل با نوای آسمانی  ابراهیم قانع از دیگر برنامه های شام میلاد امام عسکری(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی