پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۰۳

مانور ترکیبی امداد و نجات و اطفاء حریق در شرکت صنایع غذایی رضوی برگزار شد

همزمان با هفته پدافند غیرعامل و در راستای مدیریت بحران و تعالی سازمانی، مانور ترکیبی امداد و نجات و اطفاء حریق در شرکت صنایع غذایی رضوی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رضوی در حاشیه برگزاری این مانور در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: ارزیابی چگونگی اطلاع‌رسانی به واحدهای امدادرسان، بررسی مسیرها و راه‌های دسترسی موجود، نحوه نجات مصدومان و آموزش کارکنان برای انجام عملیات اطفاء حریق، بررسی میزان آگاهی و مهارت افراد در واکنش به شرایط اضطراری و... از دیگر اهداف برگزاری این مانور به شمار می‌رود.
مجتبی هادیان با اشاره به لزوم آمادگی این شرکت در شرایط بحران گفت: کمیته‌های حفاظت فنی، بهداشت کار و همچنین مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، معمولا یک‌بار در سال علاوه‌بر آموزش‌های ایمنی در برابر آتش‌سوزی، نسبت به برگزاری مانور برای ارزیابی آمادگی تیم واکنش سریع و کارکنان شرکت و نیز هماهنگی با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد مقدس اقدام می‌کنند.
او ادامه داد: برگزاری مانورهایی از این دست، علاوه‌بر شناخت و بهبود ضعف و کاستی‌ها در برنامه‌ریزی، امکان آشنایی با مسئولیت‌ها و ارتقاء مهارت‌های عملکردی افراد را فراهم می‌کند.
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی رضوی افزود: تعیین سیاست‌های عمومی درباره نحوه آمادگی جامعه و همچنین توسعه همکاری بین سازمان‌های دولتی و منابع بخش خصوصی، از دیگر مزیت‌های اجرای مانورهای مدیریت بحران است.
او درباره جزئیات این مانور خاطرنشان کرد: مانور ترکیبی امداد و نجات و اطفاء حریق براساس سناریوی مشخص و از پیش تعیین شده ساعت ۱۰ صبح آغاز شد و تا ساعت ۱۱ به طول انجامید.
هادیان ادامه داد: با اعلام حادثه آتش‌سوزی در بخش طراحی و ساخت کارخانه نان رضوی به واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت، سریعا با واحدهای امدادی داخلی و خارجی تماس گرفته شد و با پاسخ به موقع نیروهای آتش‌نشانی و امدادی داخل شرکت در کمتر از 3 دقیقه اولین ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد.
او افزود: در ادامه نیز نسبت به نجات مصدومان و اعزام آن‌ها به اورژانس و همچنین خنثی‌سازی عامل شیمیایی آزاد شده، اقدام شد. علاوه‌براین، مامورین فراجا برای بررسی موارد مرتبط در محل حضور بهم رسانیدند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی