پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

همزمان با شب دهم ربیع‌الثانی؛  
۱۴۰۲-۰۸-۰۳

حرم مطهر رضوی سوگوار رحلت اخت‌الرضا(ع) شد

همزمان با شب دهم ربیع‌الثانی حرم مطهر رضوی سوگوار رحلت شهادت گونه اخت‌الرضا(ع) شد. 

به گزارش آستان‌نیوز، در شب رحلت بانوی کرامت؛ حضرت فاطمه معصومه(س) بیرق‌های عزا و ماتم بر فراز گنبد و بارگاه رضوی نصب شد و دلدادگان و محبان خاندان پیامبر(ص) برای عرض تسلیت رحلت خواهر به محضر صاحب عزای این مصیبت؛ حضرت علی‌ بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند و در این بارگاه نورانی به عزاداری و سوگواری پرداختند. 
ویژه برنامه شب رحلت بانوی کرامت؛ حضرت فاطمه معصومه(س) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر رضوی با محوریت رواق بزرگ امام خمینی(ره) و با قرائت زیارت امین‌الله و عرض سلام و تسلیت به محضر حضرت ثامن‌الائمه(ع) با نوای مهدی سروری از ذاکران و مرثیه‌سرایان اهل بیت(ع) آغاز شد. 
حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی؛ کارشناس دینی و سخنران حرم مطهر رضوی در این مراسم به ایراد سخنرانی پیرامون شخصیت حضرت معصومه(س) پرداخت و گفت: این بانوی بزرگوار یکی از شخصیت‌های با عظمت عالم اسلام  و در میان فرزندان موسی‌بن جعفر(ع) بعد از امام رضا(ع) از همه ممتازتر بودند. 
وی تصریح کرد: عظمت افرادی مثل حضرت زینب(س)، حضرت ابوالفضل(ع)، حضرت معصومه(ع) و دیگر اصحاب و مقربان ائمه معصومین(ع) این است که رسالت و ماموریت امام زمان خود را به درستی شناخته و او را در جهت انجام آن رسالت یاری می‌کنند. 
سخنران حرم رضوی ابراز کرد: رسالت‌های ائمه معصومین(ع) هر کدام به تناسب شرایط زمانی که در آن زندگی می‌کردند متفاوت بود و رسالت امام رضا(ع) در زمان امامت گشترش و توسعه تشیع بود و حضرت معصومه(س) نیز برای تحقق این رسالت راهی سرزمین خراسان شدند. 
وی افزود: علاوه بر حضرت معصومه(س) امام زاده‌گان دیگری از جمله احمد بن موسی معروف به شاهچراغ نیز برای تحقق این رسالت امام رضا(ع) راهی سرزمین خراسان شدند و هر کدام از این بزرگواران به نوعی مکمل نقشی که امام رضا(ع) در زمینه گسترش تشیع در ایران داشتند، شدند.  
حجت‌الاسلام عالی اظهار کرد: زمانی که حضرت رضا(ع) وارد ایران شدند تعداد شیعیان در ایران بسیار کم و پراکنده بود ولی با ورود ایشان، امام‌زاده‌هایی به ایران آمدند که هر کدام از آنها کانونی برای گسترش تشیع شدند. امروز در کشور بیش از هشت هزار امام زاده شناخته داریم که هر کدام از آنها در گوشه‌ای از این سرزمین چراغی برای هدایت مردم و پایگاهی برای تشیع محسوب می‌شوند. 
در این مراسم همچنین اشعاری در وصف حضرت معصومه(س) توسط شاعر آئینی اهل بیت(ع)؛ رضا یعقوبی آل قرائت شد که بخشی از این اشعار که قسمتی از این اشعار به اینچنین بود: 
«ثانی زهرایی و معصومه‌ای ...... ظلم ستیزی تو و مظلومه‌ای
تو آیت مُحکمه جهادی ....... تو کاف، ها و عین و صادی
 ذکر تو آیه‌ی استعینوا صبر و صلات ...... تو ست آیت هو سلامی 
حُجب و حیا از تو حیات دارد....... صبر یقین از تو ثبات دارد
 با دل ما تو آشنا بوده‌ای ....... در جریان اشک ما بوده‌ای
علم تو از بیان تو عیان است...... معلمت عَلَّمَتُ البَیان است 
قم از وجود تو مقام دارد....... صفای مسجدالحرام دارد
حریم تو بوی بتول دارد...... شمیم مسجدالرَّسول دارد
تو آیت مُحکَمه قیامی...... شهیده زیارت امامی 
گفتنی است؛ قرائت زیارت جامعه کبیره و مرثیه سرایی و ذکر مصیبت با نوای ذاکر و مرثیه‌خوان اهل بیت(ع)؛ علی برادران از دیگر برنامه‌های شب رحلت جانسوز حضرت معصومه(س) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی