پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

خطیب حرم مطهر رضوی:  
۱۴۰۲-۰۸-۰۵

زیارت حضرت معصومه(س) یکی از راه‌های رسیدن به بهشت است 

خطیب حرم رضوی گفت: زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) یکی از راه‌های رسیدن به بهشت برین است. 

به گزارش آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی در ویژه برنامه شام رحلت حضرت معصومه(س) که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: در روایات اسلامی آمده است که شیعیان به واسطه شفاعت حضرت معصومه(س) وارد بهشت می‌شوند. 
وی با اشاره به عبارت«یَا فَاطِمَةُ اشْفَعِی‏ لِی فِی الْجَنَه‏» که در زیارت نامه حضرت معصومه(س) آمده است، اظهار کرد: آن حضرت در بهشت هم ما را شفاعت می‌کند. شفاعت در بهشت باعث ترفیع درجه و رسیدن به طبقات بالاتر بهشت و رسیدن به جنات النعیم که جایگاه مقربان درگاه الهی است، می‌شود. 
این کارشناس معارف دینی ابراز کرد: امام رضا(ع) بعد از سفر به مرو به خواهرش حضرت معصومه(س) نامه نوشت و از او خواست که به مرو بیاید و این بانوی مکرمه به محض رسیدن نامه امام رضا(ع) به همراه جمعی از بنی‌هاشم راهی مرو شد تا به کمک امام زمان خود بشتابد. 
وی افزود: بنابراین حضرت معصومه(س) نه تنها برای دیدن امام رضا(ع) بلکه برای یاری رساندن به آن حضرت و تقویت جبهه حق راهی سفر مرو شد. ما هم باید با الگو گرفتن از این بانوی با کرامت در جهت یاری رساندن به امام زمان خود تلاش کنیم. 
این کارشناس مذهبی با اشاره به آیه 148 سوره بقره؛« «فَاستَبِقوا الخَیرات» بیان کرد: مومنین باید در کارهای خیر اهل سبقت گرفتن از دیگران باشند. حضرت معصومه(س) نیز در یاری رساندن به امام زمان خود از دیگران سبقت گرفت به همین دلیل به الگویی برای ولایت پذیری تبدیل شده است. 
وی خاطرنشان کرد: هرچند حضرت معصومه(س) برای تقویت جبهه حق و فرمانبرداری از دستور امام زمان خود راهی مرو شد تا بازوی یاری رسان به امام رضا(ع) باشد ولی دسیسه مامون نگذاشت این امر محقق شود و حضرت فاطمه معصومه(س) قبل از اینکه به مرو بیایند رحلت کردند. 
گفتنی است؛ قرائت دعای کمیل و عزاداری با نوی مداح و ذاکر آل الله؛ عباس واعظی از دیگر برنامه‌های شام رحلت حضرت معصومه(س) در حرم مطهر رضوی بود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی