پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۰۶

چهارمین پیش رویداد از دومین رویداد دعوت با محوریت عبور شرکت‌های نوپا از دره مرگ برگزار شد

طی همکاری شرکت صنایع پیشرفته رضوی و ستاد اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی، چهارمین پیش رویداد از دومین رویداد دعوت با محوریت عبور شرکت‌های نوپا از دره مرگ برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، کارشناس ارشد ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی در این جلسه که به صورت وبینار برگزار شد، اظهار کرد: این ستاد ماموریت دارد در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه و مساعدت با آن‌ها، اقدامات حمایتی را از مرحله تولید اولیه تا صادرات و ایجاد ارتباط بین صاحبان فناوری و سرمایه انجام دهد.
دکتر رحم‌جو در پاسخ به این سوال که بستر فراهم شده تا چه میزان برای ورود فناوران جذاب است و چرا این ظرفیت بزرگ، تبدیل به یک فرصت بزرگ فناورانه نشده است، گفت: بازار بی‌رحم است مگر اینکه تاب‌آفرینی داشته باشیم و با ارئه ایده و تولید محصول ثروت‌آفرینی کنیم.
او ادامه داد: فروش محصولات تنها راه جذب سرمایه است که می‌توان به صورت درازمدت ضمن ایجاد اعتمادآفرینی، تمام نیازهای واحد فناوری را تامین کرد. البته تسهیلات می‌تواند کمک‌کننده باشد اما چنانچه هدف این باشد که به عنوان تنها راه به آن تکیه کرد و بازپرداخت را در نظر نگرفت، به یک بدهکار بازنشسته تبدیل می‌شویم و برای بازپرداخت وام دچار مشکل خواهیم شد.
کارشناس ارشد ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی با اشاره به ارتباط میان جذب سرمایه و میزان فروش خاطرنشان کرد: اگر فروش خوبی نداشته باشیم، جذب سرمایه و سرمایه‌گذار هم محقق نمی‌شود، در این صورت ممکن است حتی بعد از سودآوری، شاهد ورشکستگی شرکت و تجربه ناخوشایندی برای سرمایه‌گذار باشیم.
او ادامه داد: چرخه زندگی یک محصول به دو دوره تقسیم می‌شود؛ نخست دوره‌ای که مبتنی بر تکنولوژی، جذب دانش، خلق ایده، پژوهش و تحقیقات است و دوره دوم که مبتنی بر تولید و تجاری‌سازی می‌باشد.
رحم‌جو با اشاره به ایجاد ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این امر با هدف ارائه خدماتی همچون مشاوره، کمک به تامین سرمایه و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان صورت می‌گیرد.
او افزود: در فرایند مشاوره، فرد یا صاحب شرکت و ایده دغدغه‌های خود را مطرح می‌کند و ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی، اطلاعات دقیقی را به آن‌ها ارائه می‌دهد.
کارشناس ارشد ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی درباره فعالیت‌های این ستاد نیز تصریح کرد: در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی، شرکت‌ها خود را در محک ارزیابی قرار می‌دهند و از سایر شرکت‌ها متمایز می‌شوند. در واقع این ستاد هم‌اکنون به‌عنوان ارزیاب تخصصی گیاهان دارویی و محصولات طبیعی در حوزه شرکت‌های خلاق در حال فعالیت است.
 

حمایت از شرکت‌های خلاق
او توسعه شرکت های خلاق را یکی دیگر از خدمات این ستاد برشمرد و افزود: در همین راستا به موازات مشکلات شرکت‌ها در دانش‌بنیان شدن که یکی از آن‌ها تایید نشدن فناوری است، ستاد از این مجموعه‌ها حمایت می‌کند تا به سطح دانش‌بنیان برسند.
رحم‌جو با اشاره به ارائه خدمات متنوع مادی، اجرایی و آموزشی از شرکت‌های دانش‌‎بنیان توسط این ستاد خاطرنشان کرد: همچنین شرایطی فراهم می‌شود که نه تنها بهره‌مندی از خدمات برای آن‌ها تسهیل شود، بلکه با کمک خانه‌های خلاق و شتاب‌دهنده‌ها و طی فرایند اداری، ایده‌ها به بازار برسند.
 

دریافت سیب سلامت برای کمک به تجاری‌سازی محصولات
او با اشاره به جزئیات دریافت سیب سلامت برای کمک به تجاری‌سازی محصولات اظهار کرد: ما از شرکت‌ها حمایت کردیم تا بتوانند با همکاری مشترک و سه‌جانبه‌ با سازمان غذا و دارو محصولاتشان را به بازار عرضه و مجوز  مربوطه را دریافت کنند.
کارشناس ارشد ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان گیاهان دارویی و طب سنتی از خدمات دیگری که برای تسهیلات در اختیار ستاد قرار گرفته است، خبر داد و افزود: علاوه‌براین، حمایت‌هایی از شرکت‌های فعال در حوزه محصولات استراتژیک همچون زعفران؛ از کشت، تا تهیه ماشین‌آلات فرآوری، خشک کردن محصول و... صورت گرفته است.
او محور دیگر فعالیت این ستاد را انجام پروژه‌های ملی دانست و تصریح کرد: برای این موارد که نیاز به سرمایه بالایی هم دارد، سامانه خدمتی در نظر گرفته شده است که پس از ثبت نام و تکمیل فایل توسط شرکت‌ها، پروژه به صورت عادی مورد بازدید اولیه قرار گرفته و در نهایت به شورای اصلی ستاد ارجاع داده می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی