پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۰۵

یازدهمین همایش بزرگ کریمه اهل بیت(س) در بندرعباس برگزار شد

یازدهمین همایش بزرگ کریمه اهل بیت(س) همراه با قرائت پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی(دامت برکاته) در هرمزگان برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از هرمزگان، موسسه سجادیه با همکاری مدیریت حوزه علمیه خواهران استان و دفتر کانون‌های خدمت رضوی استان، یازدهمین همایش بزرگ کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) را همراه با قرائت پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی(دامت برکاته) برگزار کرد.

«پيام حضرت آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي(مد ظلّه) به يازدهمين همايش كريمه اهل بيت(س) استان هرمزگان»

بسم االله الرحمن الرحيم 

قال علی بن ِیا سعد عندکم لنا قبر َ ِّ َ موسی الرضا. قلت جعلت فداک قبر فاطمة بنت َ ْ نعم من زارها عارفا بحقها فله الجنة َ َ ؟ قال موسی(مستدرك الوسائل، ج ١٠ ،ص ٣٦٨ )

در آغاز لازم مي‌دانم از مقام شامخ و جايگاه رفيع بانوي كرامت، حضرت فاطمه معـصومه تجليـل نموده و از برگزاركنندگان و ميهمانان اين جلسه نوراني كه بـه منظـور تكـ ريم شخـصيت ايـن بـانوي گرامي برپا گرديده است تشكر و قدرداني نمايم. حضرت فاطمه معصومه از زمره زنان عالي مقام در خاندان اهل بيت است تقوا و پرهيزگـاري، علم و دانش و انتساب بلاواسطه به حضرت موسي بن جعفر از امتيازات ايـن بـانوي مكرّ مـه اسـت. علاوه بر اين علاقه و اشتياق به زيارت حجت خداوند در خراسان و تحمل مصائب و شدائد سـفر بـراي ملاقات برادر، نشان از دلدادگي او به حضرت رضا دارد سفري كه ناتمام ماند و در نهايت ايشان در قم مسكن گزيده و رحلت نمودند. با ورود حضرت معصومه به شهر قم كه مردمانش سابقه طولاني در تشيع و مودت اهل بيـت داشتند اين شهر به مركز همبستگي و اجتماع شيعيان تبديل و با تاسيس حوزه علميه در جوار بارگاه آسماني آن حضرت، تكميل گرديد. عظمت مقام حضرت معصومه و فيوضات معنوي اين بارگاه نوراني سبب توجه بـسياري از مراجـع تقليد، فقهاء، مفسران، انديشمندان و فض لا به اين آستان مقدس گرديـد و بـسياري از دانـشمندان بـه شوق بهره‌مندي از اين فيوضات روحاني، در اين شهر اقامت گزيده، بـه تـدريس و تحـصيل مـشغول گرديدند و افتخارشان اين بود كه در جوار آن حضرت پرورش يافته و از بركات اين آسـتان بهـره‌منـد گرديده و به آن بزرگوار، توسل مي‌نمايند و اين خود شاهد بر اين است كه در فرهنـگ اسـلامي زنـان نيز همانند مردان، مي توانند به جايگاه رفيعي دست يابند بي آنكه تبعيض و تفاوتي در ميان باشد. 

اين جانب بار ديگر ضمن تشكر از دست اندركاران و شركت كنندگان در اين مراسم و ابلاغ سـلام بـه مردم عزيز استان هرمز گان، از خداوند متعـال خواهـانم تـا همـه مـا را مـشمول شـفاعت آن حـضرت قرار داده و توفيق زيارت با معرفت و شفاعت واسعه ايشان را به همه ما عنايت فرمايد. 

قم ـ ناصر مكارم شيرازي 

 ١٤٠٢ آبان ١

این همایش روز پنج‌شنبه چهارم آبان ماه مصادف با سالروز وفات شهادت‌گونه حضرت معصومه(سلام الله علیها)، ساعت ۱۸:۳۰ در سالن آمفی تئاتر الزهرا(س) حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان برگزار شد.

سخنرانان این همایش بزرگ، حجت الاسلام میرزاده امام جمعه موقت شهرستان بندرعباس، حجت‌الاسلام علی سرلک و حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل بودند.

این مراسم، با آیین پرچم گردانی و عزاداری در رثای کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) و معرفی نخبگان و اهدای جوایز همراه با سفره کریمانه اهل بیت(سلام الله علیها) خاتمه یافت.

همچنین در این همایش، از دو تن از خادمیاران رضوی استان هرمزگان در در مسابقه و جشنواره کشوری حائز رتبه برتر شده بودند تجلیل به عمل آمد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

عملیات «وعده صادق» دیوار رعب از رژیم صهیونیستی را فروریخت/شهرداری‌ها تسهیلگر اعزام کاروان‎های زیارت اولی باشند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: عملیات «وعده صادق» دیوار رعب رژیم صهیونیستی را فروریخت و شکست.

تلویزیون اینترنتی