پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

 رئیس مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)،
۱۴۰۲-۰۸-۰۷

حاج حسین ملک یکی از شخصیت‌های فاخر فرهنگی و رشد یافته علوم اسلامی بود

رئیس مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) در همایش همیاران وقف گفت: حاج حسین ملک یکی از شخصیت‌های فاخر فرهنگی بود که تمام دارایی خودش را به عشق امام هشتم(ع) وقف آستان قدس رضوی کرد.

به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر وحدتی شبیری ظهر امروز ۶ آبان ماه در همایش《همیاران وقف و رونمایی از کتاب زندگی نامه حاج حسین آقا ملک》ضمن قدردانی از فعالیت‌های سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: وقف یکی از مصادیق بارز باقیات صالحات است که انسان تا زمانی که زنده است می‌تواند با وقف اموال و دارایی از این موهبت الهی بهره مند شود.
وی با بیان اینکه مرحوم حاج حسین آقا ملک عالمی فرهیخته بود که با علوم اسلامی رشد کرده گفت: حاج حسین آقا ملک بزرگ ترین واقف آستان قدس رضوی در تاریخ معاصر ایران است که با وقف اموال و دارایی خود در عرصه‌های مختلف نامی نیک و جاودان از خود به جای گذاشت.
وی اعمال این مرد بزرگ را نشان از سالم زیستن ایشان دانست و خاطرنشان کرد: به فرموده پیامبراعظم(ص) دانشی که مردم از آن بهرمند شود، صدقه جاریه و فرزند صالح اعمالی است پس از مرگ نیز برای انسان پاداش دارد. 
وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: الْمَالُ وَالْبَنُونَ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَالْبَاقِيَاتُ الصَّالِحَاتُ خَيْرٌ عِندَ رَبِّكَ ثَوَابًا وَخَيْرٌ أَمَلًا، مال و فرزندان زينت زندگي دنيايند و كارهای ماندگار و شايسته نزد پروردگار پاداشی بهتر دارند و اميد داشتن به آنها نيكوتر است، گفت: داشتن ثروت خوب است و در دین مبین اسلام هم با این امر مخالفت نشده اما انسان نباید به مال و ثروت دنیا دل ببندد.
رئیس مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع) با بیان اینکه دنیا محل تجارت اولیای الهی است، ادامه داد: حاج حسین آقا ملک به عشق امام رضا(ع) تمام دارایی خود را با تاکید به ترقی معارف و رعایت حفظ الصحه وقف آستان قدس رضوی کرد.
وی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی به شدت نیازمند رشد علمی و معارف دینی است، افزود: هیئت امنای موقوفات ملک باید یک برنامه مدونی برای ترقی معارف داشته باشد و با مدنظر گرفتن نیازهای امروز زمینه را برای تحقق این امر مهم فراهم سازد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی