پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۰۱

گردهمایی تخصصی کانون تبلیغ دینی و مداحی در قم

گردهمایی و هم‌اندیشی مبلغین و مداحان کانون تبلیغ دینی استان قم برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز از قم مراسم ابتدا با شعارهای حمایت از مردم فلسطین و ابراز انزجار از جنایات ددمنشانه اسرائیل شروع شد و با زیارت خاصه امام رضا علیه السلام ادامه یافت. سپس حجه الاسلام علی قمی مسئول کانون تبلیغ دینی ضمن خوش‌ آمدگویی به ارائه گزارش شش ماهه اول سال پرداخت و یادآور شد حضور مبلغین در تبلیغ و ترویج فرهنگ رضوی بیش از پیش مورد انتظار است. 

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر تکیه‌ای مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان قم گفت: خادمیار رضوی دارای دو بال می‌باشد، یکی خدمت به محرومان که توسط کانون‌های متعدد و با انواع مساعدت‌ها در حال انجام است. بال دیگر تبلیغ دینی و مداحی و مرثیه‌سرایی می‌باشد که توسط کانون تبلیغ به سرانجام می‌رسد و انتظار می‌رود این کانون سرآمد همه کانون‌ها باشد. 

وی تنزل از خادمیاری به یاور رضوی را به دلیل عدم ثبت فعالیت در سامانه عنوان کرد و گفت: فعالیت‌ها در سامانه حتما به طور دقیق ثبت شود و از هر خادمیار انتظار می‌رود ۶ ساعت در هفته خدمت امام رضایی در سامانه ثبت نماید. در غیر این صورت سامانه خادمیاری، او را تنزل داده یا حذف می‌نماید.

در ادامه عباس حیدرزاده به نکات فنی و تخصصی مداحی و مرثیه‌سرایی پرداخت و تفاتهای آداب مداح با مهارت‌های مداح و توجه به مضامین دعا را برشمرد. 

 جواد اشعری مداح اهل بیت علیهم السلام و مسئول کانون مداحانِ خدمت رضوی استان قم نیز ضمن اجرای برنامه و قرائت زیارت خاصه و صلوات امام رضا علیه‌السلام از طرح «سلام بر امام» در چهارشنبه‌های امام رضایی خبر داد و گفت: طرح در روزهای چهارشنبه، روز زیارت خاص امام رضا علیه السلام و با نیت زیارت از راه دور امام هشتم (ع) در تمامی مراکز و اماکن مذهبی برگزار می‌گردد. 

در پایان گردهمایی تخصصی کانون تبلیغ دینی و مداحی نفرات برتر کانون با اهدای لوح سپاس تقدیر شدند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی