پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۰۸

دانشگاه ارومیه میزبان سومین پیش نشست همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان

با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و دانشگاه ارومیه سومین پیش نشست همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت وگوی ادیان برگزار شد. 

به گزارش آستان نیوز، این پیش نشست، با حضور علما و پژوهشگران شیعه و اهل سنت برگزار شد. در ابتدای این جلسه دکتر عباس بانج شفیعی، معاون پژوهشی دانشگاه ارومیه و دکتر بهمن نزهت، رئیس دانشکده ادبیات و زبان فارسی دانشگاه ارومیه، مطالبی را ارائه کردند.  
همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در این نشست به تبیین موضوع «امام رضا (ع) و راهبردهای الهیاتی در وحدت ادیان و مذاهب» پرداخت و «همگرایی امت اسلامی از دیدگاه امام رضا(ع)» موضوعی بود که توسط حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر غلامرضا اسم حسینی، مسئول استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان آذربایجان غربی تبیین و بررسی شد.
همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا کیومرزی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ارومیه، به بررسی موضوع «اصول بنیادین در امر تقریب مذاهب و وحدت شیعه و سنی» پرداخت و در ادامه این نشست ماموستا عثمان یوسفی، امام جمعه شهر ربط) به «جایگاه امام رضا (ع) از دیدگاه اهل سنت و تاثیر آن در وحدت ادیان و و مذاهب» اشاره کرد.
از دیگر موضوعات این پیش نشست،«اصول و قواعد همزیستی مسالمت‌آمیز از نگاه قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع)» و، « تکثرگرایی رفتاری به عنوان نماد وحدت اقوام و ادیان» و «مبنای شناختی گفتگوی ادیان در تحکیم خانواده بود که توسط حجج اسلام و المسلمین دکتر محمد حیدری‌زاد، عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه ارومیه و دکتر ابوالقاسم ولی‌‌زاده، عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه ارومیه و  دکتر دلبر شجاع، عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه ارومیه تبیین و بررسی شد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

دعای ملت بدرقه راه فرزندان ایران در رقابت‌های جام جهانی فوتسال است
تولیت آستان قدس رضوی شجاعت، غیرت و تلاش را ویژگی ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی خواند و از درگاه پروردگار برای…

تلویزیون اینترنتی