پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۰۶

رایحه خوش امام رضایی در منزل شهید قائم‌شهری پیچید

دبیر کانون‌های خدمت رضوی قائم‌شهر از اجرای طرح پلاک هشت و حضور خادمیاران این شهرستان در منزل شهید یحیی‌زاده خبر داد.

به گزارش آستان نیوز از مازندران محمدصادق فاصل‌زاده خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح پلاک هشت با هدایت و برنامه‌ریزی کانون ایثار و شهادت جمعی از خادمیاران و یاوران رضوی این شهرستان با حضور در منزل دانش‌آموز شهید مجید یحیی‌زاده خطیرکلایی با هدف نشر فرهنگ خادم‌الرضایی و ترویج فرهنگ مقاومت ایثار و شهادت از مادر و پدر شهید والامقام تجلیل شد.

فاضل‌زاده دیدار با خانواده شهید یحیی‌زاده را با یاری کانون محله‌ای خدمت رضوی شهدای خطیرکلا و کانون سلامت شهرستان اعلام داشت و در ادامه بیان کرد: مادر و پدر بزرگوار شهید از دیدار با خادمان امام رئوف در منزلشان بسیار قدردانی کردند. پدر شهید از اخلاق خوب فرزندش گفت و این که فردی بسیار آرام و باوقار بود و متواضعانه در محافل سیاسی و مذهبی شرکت می‌کرد. نماز خود را اول وقت می‌خواند و در دعای کمیل شرکت می‌کرد و پیرو خط امام خمینی(ره) بود. مادر شهید نیز چنین ادامه داد: در برپایی مراسم عروسی یکی از پسرانم از نظر مالی به مشکلاتی برخوردیم، شبی در عالم خواب، مجید را دیدم و در همان عالم خواب هدیه‌ای به من داد و گفت این هدیه من به شماست. بعد از آن خواب هزینه جشن عروسی به شکلی باورنکردنی تامین شد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان قائم‌شهر خاطرنشان کرد: در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام علی‌پور امام جماعت روستای خطیرکلا از حضور خادمیاران رضوی در منزل شهدا و تکریم خانواده آن‌ها تمجید نمود.

فاضل‌زاده تجدید میثاق با شهدا و تکریم خانواده‌های بزرگوار آن‌ها را از ضروریات جامعه اسلامی و برای گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت لازم دانست. 

شایان ذکر است شهید مجید یحیی‌زاده متولد سال ۱۳۵۰ بود و در ۱۵ سالگی علیرغم محصل بودن، با ارادتی که به ائمه معصومین علیهم السلام و به ویژه امام حسین(ع) و همچنین نظام مقدس اسلامی جمهوری اسلامی داشت، با اصرار برای دفاع از دین و ناموس و میهن، رهسپار میادین نبرد با خصم شد و پس از حدود یازده ماه حضور در جبهه‌ و شرکت در عملیات، در سال ۱۳۶۶ پس از نبرد با دشمنان در منطقه ماووت و عملیات نصر ۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر مطهرش در گلزار شهدای روستای خطیرکلا شهرستان قائم‌شهر میعادگاه رهپویان طریقش شد.

در فرازی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است: ای مردم خدا را همیشه مد نظر داشته باشید که خداوند شاهد و حاکم در فردای قیامت است، بپرهیزید از گناه حتی در جای خلوت که خداوند ناظر بر اعمال شماست.

لازم به یادآوری است اجرای طرح "پلاک هشت" با اهدای تبرکات معطر به شمیم رضوی و تجلیل از خانواده شهید یحیی‌زاده به پایان رسید.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

کارگران قشر مؤثر و عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
تولیت آستان قدس رضوی نسبت به اهمیت تلاش برای اعتلای فرهنگ کار و کوشش در جامعه تأکید کرد و کارگران را قشر مؤثر و عامل…

تلویزیون اینترنتی