مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی در جلسه تقدیر از ارزیابان تخصصی ستاد جذب بنیاد فرهنگی رضوی گفت: انتخاب معلمان متخصص و کاربلد از مهم ترین اهداف بنیاد فرهنگی رضوی و مدارس امام رضا(ع) است.
انتخاب معلمان متخصص و کاربلد از مهم ترین اهداف مدارس امام رضا(ع) است
به گزارش آستان نیوز، سیدمحمدصادق علی پرست مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی عصر روز گذشته هفتم آبان ماه در جمع ارزیابان دعوت شده، از فرایند تدوین مکتب تربیتی رضوی خبر داد و گفت: برای مشخص کردن وجه تمایز مدارس با سابقه نزدیک به 40 ساله امام رضا(ع) با سایر مدارس شهر مشهد، مؤلفههای مختلفی را باید ارزیابی و مشخص کرد که تعیین شاخصههای انتخاب معلمان متخصص و کاربلد یکی از اهداف ماست.
هر چند تخصصی و قاعدهمند شدن این فرایند زمانبر است اما انجام آن به دلیل اهمیت بالای تعلیم و تربیت ضرورت دارد. در بنیاد فرهنگی رضوی معتقدیم که باید کار تدریس را به معلمان کاردان، از رشتههای مختلف و با دعوت از مراکز مختلف سپرد.
از طرفی، این مجموعه منتسب به حضرت رضا(ع) است و ضمن اینکه خدمت در این مدارس افتخاری است، خروجی فعالیتهای ما بر تربیت نیروی انسانی و کادرسازی کشورمان حائز توجه است. از این رو مسئولیت سنگینی از جهت انتخاب معلمان کارآمد برای تدریس به دانش آموزان بر دوش ماست.
معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی رضوی نیز در بخشی از این جلسه پس از شنیدن و استفاده از نقطه نظرات ارزیابان، با تشریح اجمالی فرایند بررسی، ارزیابی و انتخاب معلمان و عوامل اجرایی مدارس امام رضا(ع) گفت: فعالیت ستاد جذب بنیاد فرهنگی رضوی جهت بررسی صلاحیتهای عمومی و تخصصی متقاضیان همکاری با مدارس امام رضا(ع) از خردادماه سال جاری آغاز شد و این فرایند با وجود شروع سال تحصیلی، به دلیل لزوم جایگزینی نیروی انسانی جدید با نیروهای خارج شده از مجموعه که عمدتاً به استخدام آموزش و پرورش درآمدهاند، به صورت موردی همچنان ادامه دارد.
ابوالقاسم بهجت افزود در این فرایند 25 نفر از سرگروههای آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و نیز کارشناسان بنیاد فرهنگی رضوی به کمک بنیاد آمدند.
وی در ادامه گزارشی از عملکرد این ستاد ارائه داد و گفت: برای سال تحصیلی جاری، در مجموع 557 نفر از دیماه سال گذشته درخواست تدریس و همکاری داده بودند که از این تعداد، 312 نفر معادل 56 درصد پس از ارائه رزومه و مصاحبه اولیه به ستاد جذب راه پیدا کردند و در نهایت 222 نفر معادل 71 درصد تاییدیه ستاد را دریافت و برای فعالیت در حوزه های مختلف مدارس 14گانه پیش دبستانی، دورههای اول و دوم ابتدایی و متوسطه، پژوهش¬سرای علمی، فرهنگی و ورزشی و کانون زبان امام رضا(ع) معرفی شدند.
وی ادامه داد: هرچند تلاش زیادی به عمل آمد تا امسال فرایند جذب به شکلی سازماندهی شدهتر و قاعدهمند سروسامان یابد، با این حال با مطالعه فرایند جذب سال جاری و شناسایی کمبودها و نواقص ارزیابی، بناست فرایند کاملتری برای سال تحصیلی آینده طراحی و اجرا شود.
معاون آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی رضوی ضمن قدردانی از همکاری سرگروههای آموزشی و تجربیات ارزشمند آنها، از ایشان جهت تدوام همکاری با بنیاد فرهنگی رضوی در زمینه نظارت و راهنمایی آموزشی، طراحی و ارزیابی سوالات امتحانی و نیز توانمندسازی نیروی انسانی موجود دعوت کرد.
در خاتمه نیز با تقدیم تقدیرنامه، هدیه و ابلاغ صادره با عنوان ارزیاب تخصصی بنیاد فرهنگی رضوی، از زحمات ارزیابان ستاد جذب بنیاد فرهنگی رضوی تجلیل شد.
تولیت آستان قدس رضوی
