پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

فرمانده یگان حفاظت آستان قدس رضوی:
۱۴۰۲-۰۸-۰۸

حفظ امنیت زائر، مهمترین اولویت یگان حفاظت آستان قدس رضوی است 

فرمانده یگان حفاظت آستان قدس رضوی گفت: حفظ امنیت زائر و پیشگیری از وقوع جرم در حرم مطهر امام رضا(ع) از مهمترین وظایف یگان حفاظت آستان قدس رضوی است. 

به گزارش آستان‌نیوز، سرهنگ علیرضا حسینعلی‌زاده در همایش اختصاصی خادمیاران یگان صیانت حرم مطهر رضوی که در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: خدمت در بخش یگان صیانت حرم مطهر رضوی از آن دسته خدماتی است که غالبا به صورت غیر محسوس انجام می‌شود لذا خادمانی که در این بخش خدمت می‌کنند غالبا خدمت شان دیده نمی‌شود. 
وی تصریح کرد: همه خادمانی که در بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی در حال خدمت هستند از جمله خادمانی که در گیت‌های نگهبانی، بخش ویلچر، بخش نظافت و غبارروبی، چایخانه حضرت و ... خدمت می‌کنند، دیده می‌شوند و زائران برای این عزیزان دعای خیر می‌کنند ولی خادمان بخش امنیت به خاطر نوع خدمتی که ارائه می‌دهند مجهول واقع می‌شوند و  از این حیث می‌توان گفت که این عزیزان مظلوم هستند. 

زحمات خادمان یگان صیانت حرم مطهر از نگاه مهربان حضرت رضا(ع) مخفی نیست
فرمانده یگان حفاظت آستان قدس رضوی افزود: هرچند کار در این بخش سخت‌تر از بخش‌های دیگر حرم مطهر رضوی است ولی قطعا اجر و پاداش بیشتری دارد و این خدمت هرچند از نظر زائر مخفی است ولی از نگاه مهربان حضرت رضا(ع) مخفی نیست و آن حضرت عنایت خاصی به خادمان بخش حفاظت و صیانت حرم خواهند داشت.
حسینعلی‌زاده اظهار کرد: وقتی خادمی که در بخش حفاظت و صیانت حرم مطهر رضوی خدمت ارائه می‌دهد و به طور مثال سارقی را دستگیر و منتقل می‌کند، گاها نگاه زائر به او نگاه خوبی نیست ولی از آنجا که هدف ایجاد نظم و امنیت است با قوت به کار خود ادامه می‌دهد تا امنیت زائر در حرم مطهر رضوی حتی‌المقدور تامین شود. 
وی خاطرنشان کرد: اگر در این حریم ملکوتی زائری غریب که از شهر و یا حتی کشوری دیگر به مشهدالرضا(ع) آمده مورد سرقت قرار بگیرد واقعا سخت است و نباید اجازه داد این گونه جرائم در حریم ملکوتی حضرت رضا(ع) انجام شود بنابراین نیروهایی که مسئولیت ایجاد نظم و امنیت و پیشگیری از جرم را دارند باید بسیار هوشیارانه عمل کنند.

وقوع حتی یک سرقت هم در حرم امام رضا(ع) زیاد است
وی با بیان اینکه سرقت برای زائر ایجاد ناامنی می‌کند، اظهار کرد: هرچند از نظر ایجاد امنیت در حرم مطهر رضوی به حد مطلوبی رسیده‌ایم ولی نباید به وضعیت موجود راضی باشیم چرا که در این صورت پیشرفتی نخواهیم داشت لذا وقوع حتی یک سرقت هم در حرم امام رضا(ع) زیاد است و باید از آن پیشگیری کنیم. 
فرمانده یگان حفاظت آستان قدس رضوی اذعان کرد: ما با افتخار لباس خدمت در حرم مطهر رضوی را به تن کرده‌ایم و حالا که این افتخار بزرگ نصیب ما شده است باید از قوانینی که در این بخش وجود دارد تبعیت کنیم و در نهایت نظم و ترتیب سر پست خدمتی خود حاضر شویم. 

کاهش آمار جرائم در هفت ماهه نخست سال
در این مراسم سرهنگ نجاتی، فرمانده یگان صیانت حرم مطهر رضوی  به معرفی بخشی از عملکردهای این مجموعه در هفت ماه گذشته پرداخت و بیان کرد: از تاریخ یک فروردین لغایت 30 مهرماه سال جاری، در یگان صیانت در مجموع نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد کاهش جرائم را شاهد بودیم.
گفتنی است؛ در این مراسم از خادمیاران برتر که بر اساس شاخص‌های مختلف اهم از عملکرد انضباطی، احساس مسئولیت، دستگیری سارقین، عملکرد مطلوبی داشتند از سوی فرمانده یگان حفاظت آستان قدس رضوی مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
تولیت آستان قدس رضوی شرح صدر، تحمل، مهربانی و مزین بودن به اخلاق نیکو را از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی…

تلویزیون اینترنتی