پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی بنام آستان نیوز شامل اخبار آستان قدس رضوی،تصاویر آستان قدس رضوی و رویدادهای موقوفات امام رضا

۱۴۰۲-۰۸-۰۹

آموزش تئوری و عملی اطفاء حریق با کپسول‌های آتش‌نشانی

همزمان با هفته نکوداشت پدافند غیرعامل، کارگاه آموزش تئوری و عملی اطفاء حریق با کپسول‌های آتش‌نشانی در شرکت صنایع پیشرفته رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان‌نیوز، دبیر کمیته بحران و پدافند غیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اشاره به هشتم آبان ماه، سالروز صدور فرمان رهبر معظم انقلاب(مدّ ظلّه العالی) برای تشکیل کمیته دائمی پدافند غیرعامل اظهار کرد: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، این روز در تقویم رسمی کشور به نام روز پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده و بر همین اساس، هرساله در ایام نیمه آبان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های لشکری و کشوری، برنامه‌های نکوداشت پدافند غیرعامل با رویکرد تبیینی و ترویجی در چهار سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری برگزار می‌شود.
داوود خزاعی گفت: در همین راستا با هدف تبیین ارکان پدافند غیرعامل و نیز تشریح تئوری و آموزش عملی نحوه استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی، کارگاهی آموزشی با حضور کارشناس آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد برای بیش از 30 نفر از کارمندان این شرکت در رده‌های شغلی گوناگون برگزار شد.
او در تشریح مفاد آموزشی این کارگاه عنوان کرد: چگونگی استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی و انواع آن‌ها، نحوه رعایت ایمنی در کار با کپسول‌ها، انواع حریق و محصولات آن، انواع اشتعالات فلزی، گازی، برقی، نفتی، چوب، کاغذ و مشتقات آن، از جمله این موارد به شمار می‌رود.
دبیر کمیته بحران و پدافند غیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی ادامه داد: نحوه اطفاء حریق منزل و خودرو و نیز تأثیر اکسیژن و آب بر اشتعال و نحوه اطفاء درست از دیگر سرفصل‌های آموزشی این کارگاه سه ساعته بود.
او افزود: با توجه به وجود فضای باز در شرکت صنایع پیشرفته رضوی و دربرگیری فضای سبز و درختان کهنسال، کارگاه آموزشی مذکور در فضای باز به صورت عملی برای اطفاء حریق(محصور و کنترل شده) با حضور آتشپد سازمان آتش‌نشانی برگزار شد و طی آن تمامی کارمندان اطفاء حریق را به صورت عملی اجرا کردند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید

تولیت آستان قدس رضوی

قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند
تولیت آستان قدس رضوی گفت: قهرمانان ورزشی رسالتی سنگین در انتقال فضیلت های اخلاقی به جامعه دارند.

تلویزیون اینترنتی